Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
A legfrissebb kutatás szerint a csokoládé is tartalmaz koffeint, így nem árt odafigyelni, hogy mennyi édességet adunk a gyerekeinknek - írja a Napi.hu.
A különböző koffeintartalmú termékeket rendszerezte a német Szövetségi Kockázatértékelési Intézet (BfR). A szervezet felsorol több, már ismert tényt, többek között azt, hogy túlzásba vitt energiaital-fogyasztás kedvezőtlen hatással lehet a szív- és érrendszerre, valamint a központi idegrendszerre negatív hatással lehet. Emellett ingerlékenységet, szívdobogást, vérnyomás-emelkedést. Szintén növeli a rizikót az energiaitalok sok alkohollal való fogyasztása. Emellett a szoptató nőknek, gyerekeknek nem ajánlott az energiaital - idézi a német intézet összefoglalóját az Élelmiszerbiztonsági Szemelvények című magyar szaklap.
Ahhoz, hogy képben legyenek a vásárlók, a BfR felsorolja, hogy a különböző termékekben átlagosan mennyi koffein van.
- 2,5 deci energiaital 80 milligramm koffeint tartalmaz, így a legmagasabb koffeintartalmú termékek közé tartozik
- Egy dobozos energiaitalban annyi koffein van, mint 2 deci kávéban, ehhez képest egy csésze fekete teában fele annyi koffeint található.
- Egy egészséges felnőtt rövid időn belül 200 milligramm koffeint, azaz 2 kávét vagy 2 energiaital kockázatmentesen megihat.
- A csokoládéban is van koffein, ezért főként a gyerekeknél figyelni kell erre is: egy tábla étcsokoládé nagyjából annyi koffeint tartalmaz, mint egy csésze fekete tea. Ez pedig egy fél doboz energiaitalnak felel meg, egy tábla tejcsokoládé koffeintartalma pedig egy dobozos energiaital negyedének koffeintartalmával egyenlő
Gyermekeknél a felnőttek adagjánál arányosan kevesebb a maximális mennyiség, kortól és testsúlytól függően körülbelül napi 50-100 gramm, a 160 gramm egy 10 éves gyermeknél már problémás lehet.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








