Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) a korábbi szigorú szabály helyett 3 százalékpontos toleranciasávot vezet be a devizaadósság arányára.
A hazai startup közösség fejlesztése és az alapítók támogatása érdekében mára szoros együttműködés alakult ki a Brancsközösség a STRT Holding Launchpad inkubációs programja között. A Brancsközösség közösségi platformja éles piaci tesztelésre ad lehetőséget a programban részt vevő vállalkozások számára. Az inkubációs programban elinduló és a Brancsközösségben kampányt indító startupok legsikeresebbje mára a pre-seed fundraising fejlődési szakaszba ért. Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.
Pénzcentrum: Közösségi finanszírozási platformként milyen küldetése van a Brancsközösségnek a korai fázisban lévő startupok piacralépését illetően?
Kövesdi Gábor: A Brancsközösség küldetése, hogy bátorítsuk a vállalkozókat ötleteik megvalósítására, valamint arra is, hogy saját fogyasztói döntéseikkel ők maguk is véleményezzék mások vállalkozásait, ötleteit. Nálunk a startup alapítók és ötletgazdák vásárlókat gyűjthetnek a platformunkon futó kampányuk keretében, mely révén termékük vagy szolgáltatásuk megvalósítása felé egy nagy lépést. Ennek érdekében szorosan kapcsolódunk a STRT Holding Launchpad programjához, melynek résztvevői számára evolúciós lépés lehet, ha nálunk megmérettetik magukat. A programmal ellentétben mi se az üzleti modelljüket, se a terméküket, vagy szolgáltatásukat nem véleményezzük, mi arra adunk lehetőséget, hogy maga a piac mondjon véleményt róluk.
Miért jó ez a résztvevőknek?
Azért jó ez nekik, mert minimálizált kockázat mellett építhetnek közösséget és a pénzszerzésen túl éles visszajelzést kapnak, más szóval validálni tudják az ötletüket a piac visszacsatolása révén. Ha a közösségi finanszírozási fázist jól veszik, akkor jelentős lépést tettek a startup sikere felé.
Milyen cégek kerülhetnek be a Brancsközösségbe a Launchpad programból?
Az oktéberban harmadik alkalommal induló programunk egy intenzív, három hónapos, angol nyelvű inkubációs program. Ebben vannak vállalkozást csak most indítók és már céggel rendelkezők is. A program során a csapatok szakemberek és dedikált mentorok segítségével jutnak el az ötlettől a befektethető, átgondolt induló cégig. A program során a már futó cégeket szétszedik és újrarakják annak érdekében, hogy gyorsabb növekedési pályára kerülhessenek. Ezen a ponton és ezen vállalkozásoknak fontos az a lehetőség, amelyet Brancsközösség nyújt. Mint közösségi finanszírozási platform, a termék, vagy szolgáltatás egy-egy iterációját tesztelhetik náluk az alapítók. Az eddigi programokból három csapat szerzett értékes tapasztalatot Brancsközösségi kampány révén, a legsikeresebb már pre-seed fundraising fázisba jutott. A Brancsközösség emellett a STRT Holding portfólió csapatának is része. A Brancsközösséggel való együttműködés jól illusztrálja azokat a szinergiákat, emelyek különösen értékessé teszik a ma már 84 cégből álló portfoliónk közösségéhez való tartozást.
Mit tanulnak meg a launchpad programban a résztvevők, amellyel sikeres Brancsközösségi kampányt kezdhetnek?
Három fő blokkon vezetjük végig őket. Az első a probléma meghatározás, az első termék, az MVP(Minimum Viable Product - szerk.) meghatározása és a piaci validálás. Már itt bejön a Brancsközösség szerepe. Ezt követően jön az üzleti terv építése, a harmadik blokkban pedig az értékesítés üzenetei és stratégiája, a pitch felkészítés kerül a fókuszba.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mit jelent a Brancsközösségben való siker a résztvevőknek?
Külföldi minta szerint alkalmazott “mindent vagy semmit” elv alapján egy kampány csak abban az esetben tekinthető sikeresnek, ha az adott kampány időszakon belül elérte a kitűzött célösszeget. Ha ez nem teljesül, a vásárlók visszakapják a befizetett összeget, de dönthet akár úgy is, hogy ezzel egy másik kampányt támogat. A platformunkon nincs korlátozás arra nézve, hogy egy vállalkozás, vagy alapító hányszor és milyen kampányt indít, tehát a sorozatvállakoizások, vagy a kimagaslóan kreatív alapítók számára ideális platformot jelent. A STRT Holdinggal abban megegyzik a nézetünk, hogy a magunk eszközeival, így támogatjuk a startup kultúra erősödését.
Fotó: Stiller Ákos
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








