A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Élesedik a hazai drogériák versenye: új hatalom van születőben, retteghet a dm, a Rossmann?
Árbevételüket tekintve a legnagyobb hazai drogérialáncok versengése a megszokott mederben folytatódott. A dm megőrizte első helyét, a Rossmann pedig még mindig ott van a nyomában, kissé lemaradva. A Müller pedig stabilan a harmadik. Amiben viszont meglepetést hozott a drogériák elmúlt üzleti éve, hogy adózott eredményét tekintve a Müller hajszál híján beérte a Rossmannt, a dm pedig messze ellépett a vetélytársaktól. A Pénzcentrum most azt vizsgálta, hogy alakult a legmeghatározóbb drogérialáncok legutóbbi üzleti éve a friss adatok szerint, a dm, Müller, vagy a Rossmann áll-e a legjobban a versenyben, és hol fizetik meg legjobban a dolgozókat.
Új fejezet kezdődhet a legnagyobb hazai drogérialáncok versengésében a cégek friss beszámolói alapján. A három meghatározó lánc - a dm, a Müller és a Rossmann - erőviszonyai ugyanis átrendeződőben vannak: a korábbi éveket a dm dominanciája jellemezte belföldi nettó árbevételt tekintve, szorosan a sarkában a Rossmann-nal, a kisebb bolthálózattal rendelkező Müller pedig jellemzően a még a nagyobbak árbevételének a felét sem érte el. Az utóbbi két évben a dm még inkább ellépett a vetélytársaktól, a Müllernek is csak növekedett a lemaradása. Ami viszont az adózott eredményeket illeti, a Rossmann nagyobb visszaesést, a Müller pedig olyan növekedést produkált, hogy beérte a piros kentaurt. Ez pedig csak az egyik meglepetés, amit a cégek üzleti beszámolói tartogattak.
Az üzleti évről szóló beszámolók szerint ugyanis 2019-ben adózott eredményben még a dm volt a harmadik a sorban. 2020-ban már egy hajszállal megelőzte a Müllert, mely azóta is a harmadik helyen áll a rangsorban. 2021-ben pedig már nagy növekedéssel el tudott lépni tőle, már a Rossmannt kezdte közelíteni, 2022-ben - visszaeséssel, de mégis - megőrizte a második helyet. 2023-ban viszont úgy kilőtt a dm adózott eredménye, hogy messze megelőzte a Rossmannt és a Müllert:
A nettó árbevétel növekedését tekintve százalékban kifejezve 2022-ben és 2023-ban is a dm volt az első, a Rossmann a második, és a Müller a harmadik. Adózott eredményben amíg 2022-ben a Rossmann még tudott növekedni, a Müller és a dm visszaesést produkáltak 2021-hez képest. 2023-ban azonban a dm csaknem megduplázta az adózott eredményét, a Müller ötödével növekedett, a Rossmann viszont 15%-os visszaesést mutatott.
Azt hozzá kell tenni, hogy ezekben az években a pandémia kezdetben hozzájárult az ilyen típusú boltok kiugró eredményeihez, a világjárvány enyhülésével szinte borítékolható volt a mérséklődés, illetve a visszaesés. Viszont a dm élre ugrására a 2023-as évben már kevéssé volt hatással a covid.
Egyre nő a bolthálózat
A ROSSMANN Magyarország Kereskedelmi Kft. 2024 februárjában nyitotta meg 250. üzletét az Árkád bevásárlóközpontban az Örs vezér terén. Az új üzlet nyitása egy másik vállalati mérföldkőnek is a szimbóluma, a Rossmann ugyanis idén ünnepli 30 éves magyarországi jelenlétének évfordulóját is. Első hazai üzletüket 1993. december 17-én nyitották Debrecenben. A nemzetközi bolthálózat 2023 végén összesen 4741 üzletből állt 62 ezer alkalmazottal. Az idén egy áprilisi bejelentés szerint 390 millió eurós beruházással 253 új üzlet megnyitását tervezik, ebből 75 üzletet Németországban, a többit külföldi működési területén, többek között Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban, Albániában, Koszovóban, Törökországban és Magyarországon is.
A dm-drogerie markt Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. jelenleg 262 üzletet üzemeltet Magyarországon, melyek története hazánkban ugyancsak 1993-ban indult: július 8-án nyitották első üzletüket Budapesten, az Üllői út 445. szám alatt. A dm konszern pedig már több mint 1000 üzletet tudhatott magáénak Európában 14 országban.
A Müller Drogéria Magyarország Bt. 2007-ben kezdte meg terjeszkedését Magyarországon, mára pedig 32 üzlettel rendelkezik. Ugyancsak Németországból indultak, jelenleg több mint 900 boltjuk van 8 országban Európában.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Még mindig a Rossmann-nál lehet a legjobban keresni?
Az üzleti beszámolókból az is kiderül, hogy - bár a dm-nek nem sokkal több üzlete van, mint a Rossmann-nak - messze a dm foglalkoztatja a legtöbb dolgozót. Így volt ez az elmúlt években is, a sokkal kevesebb bolttal rendelkező Müller ebben szintén stabil harmadik. 2022-ben még csökkent is az egy év alatt átlagosan foglalkoztatottak száma, 991 főről 930 főre. Ehhez hozzájárulhatott, hogy Budapesten, a KÖKI Terminálban található Müller üzlet 2021 szeptemberében bezárt.
A cégek üzleti beszámolóikban feltüntetik a személyi jellegű ráfordítást is, melyek lefedik az alkalmazottakhoz kapcsolódó összes költséget. A személyi jellegű ráfordítás összesít több különböző jellegű költséget, három főbb tétele a bérköltség, a személyi jellegű egyéb kifizetések és a bérjárulékok. A bérköltség tartalmazza a munkavállalóknak és a megbízottaknak járó bruttó bért, jutalmat, prémiumot, bérpótlékokat, valamint a természetes személy tulajdonos (tag) személyes közreműködése ellenértékeként kivett összeget, ezért elemzésünkben ezt vizsgáltuk. Az derült ki, hogy ebben a dm kiadásai a legnagyobbak, 2023-ban már több mint 17,2 milliárdra rúgtak. Ehhez képest a Rossmann 12,5 milliárdot fordított bérköltségre, a Müller 4,5 milliárdot.
Mivel ismert adat, hogy mennyien dolgoztak az adott üzleti évben átlagosan a vállalatoknál és azt is, mennyi pénzt fordítottak a cégek bérköltségre, a két számot egymással elosztva kiszámolható az átlagbér az adott cégnél. Az átlagbéreket tekintve a rangsor nem változott, a Rossmann az első, a dm a második és a Müller a harmadik. A Rossmann dolgozóinak átlagbére már meghaladta 2023-ban az 500 ezer forintot. Azt azonban fontos tudni, hogy az átlagbér esetében a vezető beosztású alkalmazottaktól, a bolti eladókon át, a raktárosokon keresztül, a takarító személyzetig mindenkinek a bére számít! Azok is, akik például csak részmunkaidőben dolgoznak. Ezért az általunk számolt átlagbért ennek tudatában érdemes kezelni.
Az összevetéseket nehezíti az is, hogy az üzleti évek nincsenek teljes átfedésben. A dm utolsó üzleti éve 2022. október 1. és 2023. szeptember 30., a Mülleré 2022. július 1. és 2023. június 30., a Rossmanné 2023. január 1. és 2023. december 31. közötti időszakra vonatkozik, ez képezte az összehasonlítás alapját.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








