A nemzetközi felmérések adatai ugyanakkor azt mutatják, hogy ehhez még jelentős előrelépésre lenne szükség.
Tartson lépést! Infokommunikációs fejlesztések az MFB-vel.
A digitális piac nem ismer határokat - a terület magyar résztvevőinek sem szabad megtorpanniuk és a hazai vállalkozásoknak is fejleszteniük kell infokommunikációs oldalukat. A Magyar Fejlesztési Banknak mindkét esetre van egy programja.
Digitális versenyszereplők
A digitális gazdaság jelentős értéket képvisel Magyarországon: a GDP több, mint 21-22 %-át, a foglalkoztatás több mint 15,5%-át, az export 8,3%-át a digitális gazdaság adja.
Épp ezért rendkívül fontos, hogy az ezen a piacon működő vállalkozások megfelelő módon fejlődhessenek - erre kínál megoldást a Magyar Fejlesztési Bank kombinált hitelprogramja (GINOP-3.1.2-8.2.4-16 Az infokommunikációs ágazatban működő mikro-, kis- és középvállalkozások által előállított termékek és szolgáltatások piacosításának, nemzetközi piacokra való belépésének támogatása kombinált hitel).
A program felhívása két területre fókuszál: az infokommunikációs területen tevékenykedő mikro-, kis- és középvállalkozások által előállított termékek és szolgáltatások piacosítására, valamint az ilyen cégek nemzetközi piacra lépésére.
Az MFB programjának résztvevői vissza nem térítendő támogatás és kölcsön együttes biztosítása révén léphetnek előrébb - Termékké és szolgáltatássá fejleszthetik újszerű infokommunikációs ötleteiket, bevezethetik és hasznosíthatják azt itthon és külföldön.
A fentiekbe beletartozik a piaci információk beszerzése elemzések és kutatások által, a termékek és szolgáltatások ágazati specifikálása, a fejlesztői és tesztkörnyezet kialakítása, tanácsadások, szabadalmi dokumentációk, marketing tevékenységek és még számtalan más lehetőség, melyeknek részletei itt találhatók.
Versenyszereplők digitalizálása
A magyar gazdaság motorjai a mikro-, kis- és közepes vállalkozások, ezek a cégek biztosítják a hazai hozzáadott érték 55 és a munkahelyek 70%-át.
A legfontosabb törekvések közé tartozik, hogy ezek a cégek felszereltségükben, technológiai hátterük és üzleti folyamataik modernizálása tekintetében ne legyenek lemaradva a fejlettebb országok vállalkozásaihoz képest. Versenyképességük, piacon maradásuk, munkahelyteremtő-és megtartó képességük egyik feltétele, ha lépést tudnak tartani a kor technikai elvárásaival, kihasználják az infokommunikációban rejlő lehetőségeket.
Ebben segít a Magyar Fejlesztési Bank kombinált hitelprogramja (GINOP-3.2.2-8.2.4-16 Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhő-alapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása kombinált hitel), mely vissza nem térítendő támogatás és kölcsön együttes biztosítása révén, az infokommunikáció fejlesztésével, a vállalkozások hatékonyságát és jövedelemtermelő képességének erősítését támogatja.
Az igénylők az elnyert támogatást többek között a belső vállalati folyamatok hatékonyságának növelésére, a vállalatok közötti üzleti kapcsolatok fenntartására és folytatására, a hálózatbiztonság és a szolgáltatások minőségének javítására, felhőalapú és egyéb online elérhető üzleti szolgáltatások bevezetésére és használatára fordíthatják.
Mindkét program esetében kedvező feltételekkel várja az igénylőket az MFB: a kezelési költség nulla forint, az éves kamat pedig mindössze 1%. A hitelekről és azok konstrukciójáról a www.mfb.hu oldalon, illetve a 642 MFB Pont bármelyikén bővebb információhoz juthatnak az érdeklődők.

(x)
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








