Nyolc év után újraindult a személyközlekedés Szeged és Szabadka között, ám a vasútvonal fejlesztése csak 2025-ben fejeződhet be teljeskörűen a Máv Zrt. tájékoztatása szerint.
Tartson lépést! Infokommunikációs fejlesztések az MFB-vel.
A digitális piac nem ismer határokat - a terület magyar résztvevőinek sem szabad megtorpanniuk és a hazai vállalkozásoknak is fejleszteniük kell infokommunikációs oldalukat. A Magyar Fejlesztési Banknak mindkét esetre van egy programja.
Digitális versenyszereplők
A digitális gazdaság jelentős értéket képvisel Magyarországon: a GDP több, mint 21-22 %-át, a foglalkoztatás több mint 15,5%-át, az export 8,3%-át a digitális gazdaság adja.
Épp ezért rendkívül fontos, hogy az ezen a piacon működő vállalkozások megfelelő módon fejlődhessenek - erre kínál megoldást a Magyar Fejlesztési Bank kombinált hitelprogramja (GINOP-3.1.2-8.2.4-16 Az infokommunikációs ágazatban működő mikro-, kis- és középvállalkozások által előállított termékek és szolgáltatások piacosításának, nemzetközi piacokra való belépésének támogatása kombinált hitel).
A program felhívása két területre fókuszál: az infokommunikációs területen tevékenykedő mikro-, kis- és középvállalkozások által előállított termékek és szolgáltatások piacosítására, valamint az ilyen cégek nemzetközi piacra lépésére.
Az MFB programjának résztvevői vissza nem térítendő támogatás és kölcsön együttes biztosítása révén léphetnek előrébb - Termékké és szolgáltatássá fejleszthetik újszerű infokommunikációs ötleteiket, bevezethetik és hasznosíthatják azt itthon és külföldön.
A fentiekbe beletartozik a piaci információk beszerzése elemzések és kutatások által, a termékek és szolgáltatások ágazati specifikálása, a fejlesztői és tesztkörnyezet kialakítása, tanácsadások, szabadalmi dokumentációk, marketing tevékenységek és még számtalan más lehetőség, melyeknek részletei itt találhatók.
Versenyszereplők digitalizálása
A magyar gazdaság motorjai a mikro-, kis- és közepes vállalkozások, ezek a cégek biztosítják a hazai hozzáadott érték 55 és a munkahelyek 70%-át.
A legfontosabb törekvések közé tartozik, hogy ezek a cégek felszereltségükben, technológiai hátterük és üzleti folyamataik modernizálása tekintetében ne legyenek lemaradva a fejlettebb országok vállalkozásaihoz képest. Versenyképességük, piacon maradásuk, munkahelyteremtő-és megtartó képességük egyik feltétele, ha lépést tudnak tartani a kor technikai elvárásaival, kihasználják az infokommunikációban rejlő lehetőségeket.
Ebben segít a Magyar Fejlesztési Bank kombinált hitelprogramja (GINOP-3.2.2-8.2.4-16 Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhő-alapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása kombinált hitel), mely vissza nem térítendő támogatás és kölcsön együttes biztosítása révén, az infokommunikáció fejlesztésével, a vállalkozások hatékonyságát és jövedelemtermelő képességének erősítését támogatja.
Az igénylők az elnyert támogatást többek között a belső vállalati folyamatok hatékonyságának növelésére, a vállalatok közötti üzleti kapcsolatok fenntartására és folytatására, a hálózatbiztonság és a szolgáltatások minőségének javítására, felhőalapú és egyéb online elérhető üzleti szolgáltatások bevezetésére és használatára fordíthatják.
Mindkét program esetében kedvező feltételekkel várja az igénylőket az MFB: a kezelési költség nulla forint, az éves kamat pedig mindössze 1%. A hitelekről és azok konstrukciójáról a www.mfb.hu oldalon, illetve a 642 MFB Pont bármelyikén bővebb információhoz juthatnak az érdeklődők.
(x)
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Egyre többen keresik a Dunához közeli lakásokat
Elindult az értékesítés a Waterside Residence-nél: a nagyobb alapterület a népszerűbb.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Új MÁV-menetrend: hatvan éve gyorsabban lehetett Budapestről Miskolcra jutni, mint most
- Válaszolt Párizs, mi lesz a merénylet fényében az olimpia megnyitójával
- MNB: Bírságot kapott az egyik legnagyobb internetes áruház
- Szijjártó Péter: a külpolitika az ország fizikai és gazdasági biztonságát garantálja
- Az elnök lestoppolta az Ukrajnának szánt harcjárműveket - vita Bulgáriában
- Újabb nehéz terhet kapott a kínai gazdaság
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


