A Balaton nem eladó! Vagy mégis? Miközben a beruházó árulja a lakásokat, Fonyódon tüntetésre készülnek. Egyre nagyobb a felháborodás a vízpartra tervezett, 99 lakásos lakópark...
Az elmúlt években teljesen átalakult, mit értünk „kikapcsolódás" alatt: a hazai turizmusban egyre inkább előtérbe kerülnek a természetközeli, de komfortos szállásformák. Ennek az új hullámnak két látványos nyertese is van: a glamping (ún. glamorous camping) és a jurta szállások. De vajon miért olyan népszerűek?
A glamping, vagyis a luxuskempingezés, nem új találmány, de Magyarországon az elmúlt 10 évben robbant be igazán. A COVID-19 alatti utazási korlátozások hatására megnőtt az érdeklődés az elszigetelt, saját használatú szállások iránt. A vendégek természetközeli élményre vágynak, de nem akarnak lemondani a kényelmes ágyakról, privát fürdőről vagy éppen a jakuzziról. A piacon ma már elérhetőek design sátrak, üvegbuborékok, fákra épített kabinok vagy épp tóparti minimálbungalók – a prémium árak ellenére ezek sokszor hónapokra előre teltházasak.
Ehhez képest a jurta, mint hagyományos nomád szálláshely, új értelmezést kapott a modern ökoturizmus világában. Egyre több vidéki vállalkozó épít jurtaparkot – főként a Balaton-felvidéken, az Őrségben vagy a Mátra térségében –, ahol a vendégek nemcsak alszanak, hanem egy „magyaros” életérzést is átélnek. A kör alakú tér, a természetes anyagok, a csend és az offline-lét sokak számára pótolhatatlan élményt ad a nyaraláshoz.
Nem titok, egyre több utazással foglalkozó influencer számol be azokról a nemzetközi tapasztalatokról, hogy a turisták egyre nagyobb része keresi a „zöld" megoldásokat: a glamping és a jurta szállások gyakran helyi anyagokból épülnek, alacsony ökológiai lábnyommal. Másfelől, a tartalomgyártók egyre gyakrabban hívják fel a figyelmet arra, hogy nem csupán a szállás minősége, de az Insta-barát (vagy TikTok) élmény is fontos lett a felhasználók számára. Márpedig egy glamping-sátor vagy egy jurta ilyen élményt kínál.
Megéri ilyen szállást nyitni?
Egy jurta vagy glamping-egység építése (a tervezéstől a beüzemelésig) 3–8 millió forint közé esik. Egy jól elhelyezett, igényesen kivitelezett egység azonban 15–25 ezer forintos éjszakánkénti áron is kiadható, akár 150–180 napos szezonnal. A befektetés így 2–3 év alatt megtérülhet – főként, ha a helyszín vonzó régióban van, és a marketing jól célozza meg a belföldi vendégkört.
Kisgyörgy Borbála, a Kempingszövetség elnöke lapunknak elmondta, hogy az ilyen szálláshelyek telepítése költségtakarékos, gyors és újszerű. A fenntartása is anyagilag tűrhető. Tehát, nem igényel nagyon nagy befektetéseket, és az is nagyon fontos, hogy mindezek leginkább olyan helyen terjedtek el, ahol a természetközelség van, azok az emberek, akik itt nyaralnak, elvonulhatnak egy kicsit, vagyis maximális csendes élményben van részük.

Hozzátette, hogy a hagyományos szálláshelyekhez képest nagyjából 30%-kal szokott olcsóbb lenni egy gampling vagy egy jurta szálláshely, de természetesen itt is megtalálhatóak nagyon drága megoldások is. Az esetek többségében inkább 3 és 5 nap közötti időszakra érkeznek foglalások. Ebben nincs különbség más szálláshelyekhez képest.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Kempingszövetség elnöke szerint 2015 után kezdtek el terjedni ezek a fajta szállásfajták.
„A jurtáknál is például, megtalálhatóak a lehető legegyszerűbbek, amik a mongol mintára készülnek. Szintén fontos, hogy egy kicsikét hűen az eredetihez, keleti bejárattal és autentikus belső berendezéssel rendelkeznek. A jurtáknál észrevehető, hogy a kényelemre is odafigyelnek. Vannak, ahol felosztják a jurták belső területét: már vizes rész is van, de még konyhával is fel van szerelve. Óriási választék van belőlük, ez is az oka, hogy egyre népszerűbbek” – fogalmazott.
Kutatás a PMÁP-kamatok befektetési lehetőségeiről
Az elmúlt mintegy 6 hónapban a kereskedelmi bankok versenyre keltek a lakossági állampapírokból (különösen a Prémium Magyar Állampapírból - röviden PMÁP) befolyó kamatok befektetési lehetőségeiért. Sokszor egymásra licitálva kínáltak és kínálnak a különböző típusú számlák (hagyományos bankszámla, értékpapírszámla, TBSZ, NYESZ) nyitásáért anyagi jutalmat, juttatást vagy visszatérítést a maguk sajátos és egyedi módján. A juttatásokért az ügyfeleknek természetesen különböző feltételeket kell teljesíteniük, nincs ingyen ebéd, ahogyan szokták mondani. A kérdés az, találkoztál-e ilyen jellegű számlanyitási akciókkal? Részt vettél bennük?
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








