Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
Szeptember elsejével több jegytípus, valamint a pótdíj is megdrágult a budapesti tömegközlekedésben.
Annak érdekében, hogy csökkenjen a forráshiány, és a folyamatos drágulással is szembe tudjon nézni, a mai nappal megemelték néhány jegytípus árát, és a pótdíjazás is többe kerül - írja honlapján a Budapesti Közlekedési Központ. Hozzétették, hogy a jegyek és bérletek ára kilenc esztendeje, 2013-ban nőtt utoljára.
Mától többe kerül a 24 órás jegy (2500 forint), a csoportos 24 órás jegy (5000 Ft), a Budapest 72 órás jegy (5500 Ft) és a Budapest hetijegy (6500 Ft). Erre még rájön a kezelési költség, eseti jegyeknél 500 forintra, napijegy típusú jegyeknél és bérleteknél ezer forint lesz ez az összeg. De bliccelni is sokkal drágább lesz, a BKK új díjszabása értelmében
- a helyszíni pótdíj a jelenlegi 8 ezer forintról 12 ezer forintra nő;
- a 30 napon belül befizetett pótdíj 16 ezer forintról 25 ezer forintra emelkedik;
- a 30 napon túl befizetett pótdíj 32 ezer forintról 50 ezer forintra emelkedik;
- a 30 napon túl befizetett pótdíjak esetén a költségekhez adódó 500 forintos eljárási díjtól azonban a jövőben eltekint a cég.
A pótdíjfizetések minél hamarabbi befizetésére azonban "ösztönző rendszert" is kialakítottak: ennek értelmében ha valaki
- havi bérletet vásárol, akkor 6000 forintot, azaz a helyszíni pótdíj összegének felét engedik el, ebben az esetben 6000 forintot kell fizetni pótdíjként;
- negyedéves vagy szemeszterbérlet vásárlása esetén 9000 forintot, azaz a helyszíni pótdíj háromnegyedét engedik el, ebben az esetben 3000 forintot kell fizetni pótdíjként;
- éves bérlet vásárlása esetén 11 000 forintot, azaz a helyszíni pótdíj több mint 90 százalékát engedik el, ebben az esetben mindössze 1000 forintot kell fizetni pótdíjként.
A BKK közleményében úgy fogalmaz: a gazdasági nehézségek, a rekordmagas infláció és a folyamatosan csökkenő kormányzati támogatások ellenére sem növelik a fővárosban közlekedők többsége által használt jegyek és bérletek árát.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az árváltozásban érintett termékek 2022 első félévében a BKK által értékesített jegyek, bérletek 5 százalékát tették ki, és ugyanebben az időszakban a társaság teljes menetdíjbevételének 6 százalékát – 1,2 milliárd forintot – adták. Azaz a Budapesten közlekedők által jellemzően vásárolt jegyek, bérletek 95 százalékának az ára továbbra sem emelkedik
- tette hozzá a cég.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








