8 éve még teljesen más volt a helyzet.
Közeleg a nyári utazási csúcsszezon, és ahogy azt az elmúlt években megszokhattuk, idén is felmerült a kérdés: ártanak vagy használnak a kuponos, bónuszos oldalak a magyar turizmusnak? Nemrég egy szakmai szervezet élesen támadta a közösségi vásárlási oldalakat, mondván, önpusztító árversenyt generálnak, amely akár csődhullámot is elindíthat. A piac legnagyobb szereplője, a Bónusz Brigád és több szakmai szervezet kedden délelőtt konferencián reagált a felmerült kérdésekre. Szerintük a számok, a visszatérő vendégek és a közösségi vásárlásba visszatérő szállodák őket igazolják, tömeges szállodabezárásra pedig nem kell számítani.
A számok azt mutatják, hogy a 2012-es nyaralási szezonra robbantak be igazán az utazási piacra a kuponos/bónuszos oldalak. Sokan egyáltalán nem foglalkoznak már az utazási irodák ajánlataival, inkább csak a közösségi vásárlási lehetőségeket keresik. Az egyik legnagyobb kuponos szolgáltató 325 millió forint összértékben értékesített turisztikai ajánlatokat a nyári hónapok alatt, a vendégek leginkább a balatoni ajánlatokat kedvelik.
A kuponos üdülések felpörgésének egyszerű a magyarázata: a fizetőképes kereslet csökkenésével egyidejűleg egy egyre tudatosabb vásárlókör válik meghatározóvá, amely azt a terméket, szolgáltatást választja, amely - szerinte- a legjobb ár-érték aránnyal bír. Éppen ezért a közösségi vásárlási oldalak kínálatában soha nem látott számban jelentek, jelennek meg turisztikai szolgáltatásokat nyújtó cégek, legyenek azok akár kis panziók, apartmanok, nagy szállodák vagy szállásközvetítők. Egy-egy ilyen oldal kínálata már a komolyabb utazási irodákkal is felveszi a versenyt.

Ismét támadják a közösségi vásárlást
A korábbi évekhez hasonlóan a turisztikai csúcsszezon indulása előtt ismét támadások kereszttüzébe kerültek a közösségi vásárlói oldalak. Néhány napja Balogh Károly, a Magyar Turisztikai Desztináció Menedzsment Szövetség elnöke a Kossuth Rádió Napközben című műsorában úgy nyilatkozott, hogy a kuponos akciókkal becsábított turistákból nem lesz visszatérő vendég, miközben ezek a vevők alacsonyabb áron vásárolják meg a szolgáltatást, amennyit az valóban ér. A kuponos akciókkal önmagukban még nem lenne baj, akkor ha csak kiegészítő módszerként szolgálnának. A baj az, hogy a holtszezonban a szállodák azért állnak rá a kuponos értékesítésre, mert egyszerűen nincs másként érkező vendégük. Ez a helyzet azt eredményezte, hogy minden korábbinál nagyobb, önpusztító árverseny kezdődött a belföldi turisztikai piacon, amely újabb csődhullámot indíthat el.

Balogh Károly szerint a hatalmas kedvezménnyel nyújtott szolgáltatások ellehetetlenítik a turisztikai szolgáltatókat - szállásadókat, éttermeket -, amelyek nem egyszer hitelből fejlesztettek, ráadásul devizakölcsönből.
Az akciókról ugyan elmondható, hogy legalább a kispénzű magyar vendég is megengedheti magának , hogy magasabb kategóriájú szállodai szolgáltatások vegyen igénybe, ám a szakemberek szerint ez csak időleges jelenség. Balogh Károly azt mondta, a nagyon kis pénzű turistáról tudják a hotelek, hogy milyen az anyagi helyzete, és a neki nyújtott szolgáltatás nem biztos, hogy ugyanaz lesz, mint egy másik, többet fizető vendég számára.
Bónusz Brigád: hogyan kell ezt felelősségteljesen csinálni?
A hazai bónuszos/kuponos piac legnagyobb szereplője, a Bónusz Brigád több (turisztikai) piaci szereplővel együtt kedden délelőtt konferencián reagált az időről-időre felmerülő kérdésekre.
TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!
A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)
Heller Gábor, a Bónusz Brigád alapító-ügyvezetője elmondta, a szállodák esetében nem véletlenül népszerű a bónusz, mint marketingeszköz. Az ügyvezető szerint a siker egyik legjobb bizonyítéka, hogy 182 szállodai-turisztikai partnerük több mint 60 százaléka visszatérő, a szállodának ráadásul csak akkor kell elkezdenie fizetni, amikor elmennek szállodájába a vendégek. Így a bónuszra mint marketingeszközre kell tekinteni, amely alkalmas egy stabil vendégkör kialakítására, és - például - látványosan megnöveli a szálloda saját honlapjának látogatottságát is.
Heller ugyanakkor úgy látja, az eredményt mutatja, hogy a kedvezményt választó vendégek a későbbiekben beszámolnak ismerőseiknek, barátaiknak pozitív tapasztalataikról, a későbbiekben pedig jó eséllyel visszatérnek az adott szállodába (ha ott már korábban jól érezték magukat).
Szigetvári József, az online szállásközvetítéssel foglalkozó Szállás.hu ügyvezetője elmondta, a kutatások szerint a vevők tudatosan leellenőrzik, hogy a közösségi vásárlói oldalak által kínált engedmények valóban léteznek-e (tehát megnézi, hogy az adott szállodába más oldalon talál-e hasonlóan kedvező ajánlatot). Tavaly 4,5 milliárd forint értékű szállást közvetítettek a kuponos/bónuszos oldalak (a teljes online piac 18-19 milliárd forintot tett ki).
Túl olcsó?
A konferencia kerekasztal-beszélgetésén a szereplők a negatívumokról is beszéltek: Hegedűs Attila a BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Szolgáltató Kft. Partner ügyvezetője szerint a hátrány az, hogy a vendég egy Trabant áráért Mercedes színvonalú szolgáltatást vár el, ez pedig hosszú távon nem segíti a turizmus fejlődését.
Heller Gábor erre reagálva elmondta: a Bónusz Brigádnak sem érdeke, hogy túl olcsón adják a szolgáltatásokat, mivel a kuponos/bónuszos cégek jutalékból tartják fenn magukat. A szolgáltatást a marketingstratégia részeként érdemes használni, több más hirdetési felülettel együtt.
Szállodai szolgáltatók ugyanakkor úgy látják, a holtszezoni üres helyek (például januárban a Balatonnál) kitöltésére kiváló eszköz a közösségi vásárlás: egy szállodának ugyanis ugyanúgy jelentős működési költségei vannak akkor, ha egy, és akkor is, ha száz vendég van adott időben.

Drasztikusan drágulhat a fagyi 2022 nyarán: egyes helyeken 500 forintot is elkérhetnek egy gombócért
A drágulás mellett az alapanyaghiánnyal is küzd a szakma, nemcsak a különleges összetevők, hanem olyan alapvető hozzávalók mint a vaj, vagy a cukor beszerzése is...
A pandémia alatt megugrott a szobanövények, és kertészeti eszközök iránti kereslet, 2020-ban a szobanövények tekintetében 8%-os emelkedést észleltek a piaci szereplők.
Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.
Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?
A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában
-
Szakképzett és megbízható mester csak néhány kattintásnyira Öntől! (x)
Otthonfelújítást tervez? Felejtse el a stresszt! Küldjön keresletet és válasszon a több mint 5.000 különböző építőipari vállalkozó közül.
- Kiosztotta az ellenzéki pártokat Karácsony Gergely az elmaradt fővárosi közgyűlés miatt
- Medveészlelés Budapesttől 60 km-re - "Senki ne menjen az erdőbe!"
- Novák Katalin kinevezte az államtitkárokat
- Új hírek az Azov-ezred fogságban lévő parancsnokáról
- 12 és 13 évesek raboltak Újpesten, harmadik társuk a kora miatt nem is büntethető – videó
- Végleges: egy fontot sem kap Roman Abramovics a Chelsea-ért
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


