Az idén június közepén kezdődnek meg az Állami Autópálya Kezelő zrt. autópálya-felújítási programjának ez évre tervezett munkálatai. A felújítási tervek elkészítésekor továbbra is elsődleges szempont volt, hogy a kivitelezésre a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a lehető legrövidebb időn belül kerüljön sor. A felújítások költségeihez az ÁAK zrt. és az Útgazdálkodási Koordinációs Igazgatóság (UKIG) között kötött fenntartási és üzemeltetési szerződés szolgál alapul.
Az idén június közepén kezdődnek meg az Állami Autópálya Kezelő zrt. autópálya-felújítási programjának ez évre tervezett munkálatai. A felújítási tervek elkészítésekor továbbra is elsődleges szempont volt, hogy a kivitelezésre a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a lehető legrövidebb időn belül kerüljön sor. A felújítások költségeihez az ÁAK zrt. és az Útgazdálkodási Koordinációs Igazgatóság (UKIG) között kötött fenntartási és üzemeltetési szerződés szolgál alapul.
Várhatóan június közepén a félpályás terelés kiépítésével veszi kezdetét a felújítási program idei évre előírt első és egyben legjelentősebb felvonása, melynek során az M3-as autópálya Gyöngyös és Füzesabony közötti szakaszán mintegy 46 kilométernyi burkolatfelületet újítanak fel a kivitelezők. Az első ütemben a Budapest felé vezető baloldal 113-99. km-szelvényei közé eső részen, majd négy nappal később a 96-80. km-szelvények közötti szakaszon kezdődik meg az építkezés, amely várhatóan október közepéig tart.
Nagyobb csomópont-felújítási munkálatok indulnak július közepén Tatabánya, Tata és Komárom térségében az M1-es autópályán. A várhatóan október végéig tartó beruházás keretében a kivitelező többek között teljes burkolatcserét fog elvégezni a csomóponti ágakon, melyeket az építkezés idejére le kell zárni.
Nagyszabású burkolatfelújítási munkálatok kezdődnek augusztus közepén az M1-es autópálya Budapestre vezető bal oldalán, a 46. és az 53. km-szelvények közé eső szakaszokon. A szeptember végéig tartó és félpályás tereléssel járó beruházás keretében mintegy 4,3 km hosszú pályarész burkolatcseréjét végzi el a kivitelező.
A korábbi évekhez hasonlóan az idén is folytatódik az ÁAK zrt. hídfelújítási programja. Ennek keretében 2006-ban hat nagyobb felújítási beruházást hajtanak végre az M1-es és az M3-as autópályák hídjain. Az építkezések helyszínén minden esetben félpályás, illetve sávos terelésekre számíthatnak az autósok.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Külön figyelmet érdemelnek az autópályák bevezető szakaszain tervezett munkálatok, melyek keretében összesen három csomópont felújítását végzik majd el a kivitelezők (az M1-M7-es közös szakasza Budaörsnél, az M0-s és az 1. sz. út csomópontja és az M3-as autópálya Szentmihályi úti csomópontja), valamint egyéb, sávos tereléssel járó beavatkozásokra is sor kerül majd (hídszigetelés, burkolatcsere, zajárnyékoló fal építése).
A felújítási terv összeállításánál és a műszaki feladatok meghatározásánál figyelembe kellett venni a szigorodó minőségi követelményeket, valamint az európai uniós jogharmonizáció jegyében korszerűsített Útügyi Műszaki Előírások rendelkezéseit. Továbbra is elsődleges szempont volt, hogy a munkálatok kivitelezésére a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a lehető legrövidebb időn belül kerüljön sor.
Kiemelendő, hogy a Forma-1-es Magyar Nagydíj megrendezésének időszakában nem lesz olyan építési munka, amely a hazai gyorsforgalmi úthálózaton jelentős forgalomkorlátozással járna.Az ÁAK zrt. kéri az autósokat, hogy az érintett szakaszokon a saját maguk és a felújításon dolgozók testi épségének megóvása érdekében rendkívüli körültekintéssel és a sebességkorlátozások betartásával vezessenek.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Gondban lesz a YouTube-bal, ha ilyen mobilja van
- Már van, ahol szinte kötelező lesz e-autót venni a nagyobb cégeknek
- Annyi Szoboszlai Dominik álmainak
- Sz. Bíró Zoltán az Arénában: nagy fordulatot nem hoz a háborúban az újabb amerikai támogatás
- Ezért érdemes lesz pénteken sokáig fent maradni
- Egy hónapos eltolódás várható a Balatonnál az extrém időjárás miatt