6 °C Budapest

Brutális bírságot kapott a magyar mobilszolgáltató

Pénzcentrum
2013. december 6. 15:34

Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) a "Töltsd fel és nyerj!" promócióhoz kapcsolódó "Autós" játékokról küldött SMS értesítéseiben megtévesztő tájékoztatásokat adott a nyerési esélyekről - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A jogsértés megállapítása mellett a hivatal 50 000 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A vállalkozás a "Töltsd fel és nyerj!" promócióhoz kapcsolódóan 2012. szeptember 3. és 2012. szeptember 30. közötti időszakban "Autós" játékot hirdetett, mely során négy alkalommal egy-egy autó volt a fődíj (2 db VW Polo, MINI Cooper, BMW1), vagy vigaszdíjként kisebb pénzösszeget sorsoltak ki. Valamennyi feltöltőkártyás előfizető részt vehetett a nyereményjátékban. A Vodafone számos SMS-t küldött előfizetőinek. Az SMS-ek arról adtak tájékoztatást, hogy kizárólag azok nyerhetik meg az adott héten kisorsolásra kerülő autót, akik azon a héten minimum 3000 Ft-tal feltöltötték a kártyájukat. Az SMS semmilyen módon nem utalt arra, hogy a játékban nem csupán azok vehetnek részt, akik az adott héten feltöltötték az egyenlegüket, így a fogyasztók nem kaptak reális képet a nyerési esélyeikről. A nyereményjátékkal kapcsolatban bővebb tájékoztatás a Vodafone honlapján volt elérhető, azonban erre nem mindegyik SMS-ben hívták fel a figyelmet. Azok az SMS-ek, amelyek utaltak a Vodafone honlapján megismerhető további információkra, azok sem hívták fel a figyelmet arra, hogy csak a honlapon olvasható bővebb tájékoztatás a játék részleteiről, többek között arról, hogy pontosan mely előfizetői kör vesz részt a sorsoláson.

Mivel a játék végén kisorsolt személyek egyike sem rendelkezett adott heti 3000 forint feletti feltöltéssel, a 4 héten át tartó Autós Játékok keretében egyetlen alkalommal sem adtak át nyereményautót.

A GVH megállapította, hogy a Vodafone a játékok során nyújtott tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 50.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság meghatározásánál a GVH súlyosító körülményként értékelte többek között azt, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint azt, hogy a GVH korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

 

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 10. szerda
Judit
50. hét
December 10.
Az emberi jogok napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. december 10. 10:55