Elképesztő csalás áldozata lett egy egy szekszárdi nő, akitől 24 millió forintot loptak el.
Kedvezményesen juthatnak POS-terminálhoz (azaz bolti bankkártya-leolvasóhoz) a boltosok Fejér-megyében. A program célja a bankkártyás fizetés arányának növelése.
A MasterCard finanszírozásában az MNB kezdeményezésére koncentrált piacfejlesztési program indul, amelyben a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara valamint a Visa Europe is közreműködik. Az 1 millió eurós keretet Fejér megyében teszt jelleggel használják fel arra, hogy kedvezményesen juthassanak hozzá a kereskedők POS-terminálokhoz.
A program keretében a pénzforgalmi szolgáltatók, vagyis lényegében véve az elfogadó bankok és pénzügyi vállalatok igényelhetnek kedvezményt a sikeres POS-telepítések után. A kedvezményt csak akkor kaphatják meg, ha a terminált olyan kereskedőnél telepítik, amely addig nem tudott kártyát elfogadni. Az új termináloknak meg kell felelnie a legmodernebb elvárásoknak, vagyis támogatniuk kell az érintésmentes fizetést és a chippel ellátott kártyákat is. Fejér megye kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy a kiskereskedelmi, települési és lakossági, valamint egyes makrogazdasági adatok alapján ne térjen el lényegesen az országos átlagtól.
Az MNB egyik fontos célkitűzése, a készpénzhasználat csökkentése leghatékonyabban a bankkártyás fizetési infrastruktúra fejlesztésével, a kártyás fizetésekre ösztönző lépésekkel lehetséges. Az utóbbi időszakban a POS-terminálok száma évről-évre jelentősen nőtt, tavaly több mint 83,5 ezer terminál működött kereskedőknél.
Annak érdekében, hogy a kártyás fizetések aránya tovább nőjön, az MNB az elfogadóhelyek számának növelését tűzte ki elsődleges célul. Ennek legfőbb indoka az, hogy nemzetközi összehasonlításban a magyar bankkártya-infrastruktúra ebből a szempontból számít a leginkább alulfejlettnek. Az EU-átlaghoz képest az egy főre jutó bankkártyák számában sem áll fényesen Magyarország (az átlag valamivel több mint 60 százaléka a hazai arány), de ez az arány még mindig kevésbé marad el az uniós átlagtól, mint a POS-terminálok elterjedtsége (amely az átlag kevesebb mint 50 százalékát éri el).
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








