21 °C Budapest
A black television remote control on the arm of a brown leather sofa. A hand grips the remote. Light shines in illuminating the various buttons. Space for copy.

Új korszak kezdődik: végleg elúcsúzhatunk a reklámmentes streamingektől?

2024. május 26. 14:28

Elérkezett a streaming új kora, ahol már reklámokkal is lehet találkozni. Hazánkban a SkyShowtime vezette be elsőként ezt a lehetőséget és vannak vállalatok, melyek le is csaptak a lehetőségre.

A médiafogyasztási szokások világszerte egyre jobban tolódnak el a streamingszolgáltatások felé. A nemzetközi trendekből Magyarország sem marad ki, annál is kevésbé, mivel a 10 milliós lakosság 91 százalékának van internet-hozzáférése. A Kantar Hoffmann TGI kutatássorozata alapján a 16-75 éves magyarok 56%-a érhető el hetente legalább egyszer a különböző streaming platformokon (a Youtube-tól a Skyshowtime-ig), ahol átlagosan, napi 1 óra 44 percet töltenek sorozat- és filmnézéssel - közölte a K&H.

Streaming műsorszolgáltatással Magyarországon 9 nagyobb cég foglalkozik (egyebek között a Disney Plus, a Netflix, a HBO Max, a SkyShowtime, az RTL+ stb.). A szolgáltatók alapvetően havi előfizetéses rendszerben működnek, így a nézők egyben élvezhetik a filmeket anélkül, hogy azokat hirdetésekkel szakítanák meg. Reklámok közé ékelt videómegosztóként működik a legtöbb közösségi média is, így a Youtube, a Facebook is, ahol előfizetéssel szintén kizárhatóak a reklámok. A streamingszolgáltatások árbevétele világszerte megelőzi a hagyományos televízió-előfizetésekét, köszönhetően annak, hogy közönségkedvenc sorozatok és filmek nagy választékát lehet megnézni bármikor.

A streamingszolgáltatásokra szóló előfizetések kapcsán, megfigyelhető az a tendencia is, hogy a fogyasztók egy része inkább elfogadja a reklámokat, mintsem, hogy fizetnie kelljen a tartalomért, a választék pedig folyamatosan bővül a streaming-szolgáltatók által biztosított filmekkel, sorozatokkal. Ezt a jelenséget felismerve a K&H elsőként a hazai bankszektorból hirdetési felületet vásárolt streaming platformon, méghozzá a SkyShowtime április végén elindult reklámokat tartalmazó változatán - közölte a pénzintézet.

Magyarországon a programozott online hirdetések éves költése folyamatosan növekszik, 2023-ban 9,8 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. Így 2024-re elérte a félmillió dollárt (mintegy 178 milliárd forintot), amivel a digitális reklámköltések közel 72 százalékát fedi le.  

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Tini unokájával közösen ad ki könyvet a 77 éves, Pulitzer-emlékdíjas fotóművész (x)

Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.

Ezen a szőnyegen jógázva már semmi sem választ el a természettől (x)

Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

NAPTÁR
Tovább
2024. július 27. szombat
Olga, Liliána
30. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm