Karácsonyi sütemények az ünnepekre: ezek a legjobb karácsonyi receptek, így készülnek a legfinomabb karácsonyi sütik, köztük karácsonyi sütés nélküli sütik és karácsonyi aprósütik.
Az otthon start program bejelentésének előtti szinthez képest július utolsó hetében már több mint 50 százalékkal több telefonos érdeklődést mértek az eladó használt lakások és házak hirdetései iránt. Az egyes településtípusok esetében az egyes ingatlan- és méretkategóriákon belül nagy különbségek tapasztalhatók a népszerűséget illetően
Egyre nagyobb érdeklődés mellett megindult a helyezkedés a lakáspiac keresleti oldalán a kedvezményes lakáshitelt nyújtó Otthon Start Program szeptemberi indulása előtt - ismertette az elmúlt hetekben regisztrált összesen 330 ezer telefonos érdeklődésen alapuló adatok alapján kirajzolódó trendeket az ingatlan.com. Az elemzésből az is kiderül, hogy az egyes településtípusokon belül mekkora és milyen lakóingatlanok kategóriák iránt mutatkozik a legnagyobb érdeklődés.
„Már az Otthon Start program bejelentése utáni napokban érezhető volt a kereslet élénkülése, ami az elmúlt hetekben fokozatosan erősödött. A július 28. és augusztus 3. közötti héten az eladó használt lakások és házak iránti kereslet 54 százalékkal haladta meg a június végi, azaz a 3 százalékos hitelprogram meghirdetése előtti szintet” – mondta Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője. Ez pedig arra utal, hogy a program lehetőségeinek megismerése láthatóan azonnali reakciót váltott ki a potenciális vásárlókból, különösen azokból, akik szeptembertől tervezték kihasználni a kedvezményes lakáshitelt.
Garzonboomra lehet számítani a nagyvárosokban
A portál adatai szerint a budapesti kerületekben a 40–80 négyzetméter közötti lakások és a 40 négyzetméter alatti garzonok iránt a legerősebb az érdeklődés. A szóban forgó lakások iránti kereslet július utolsó hetében 65-65 százalékkal nőtt a bejelentés előtti állapothoz viszonyítva, ami jóval meghaladja az országos átlagot.
Hasonló trend figyelhető meg a megyei jogú városokban is az ingatlan.com mérése szerint: a használt lakások iránti telefonos érdeklődések száma 67 százalékkal bővült, ezen belül a garzonlakásoknál 68 százalékos, a 40–79 négyzetméteres lakásoknál pedig 66 százalékos emelkedést mutatnak az adatok.
A kisebb városokban már nemcsak a lakások, hanem a kertes házak népszerűsége is jelentősen megugrott. A 80–120 négyzetméteres házak iránti érdeklődés július utolsó hetére 59 százalékkal emelkedett a bejelentés előtti szinthez képest, ami meghaladja a házak kategóriájában mért 55 százalékos átlagos keresletnövekedést. A községekben is ez a háztípus viszi a prímet: a 80–119 négyzetméteres házak iránt mutatkozott a legnagyobb érdeklődés, ahol a kereslet 45 százalékkal haladta meg a június végi szintet.
Balogh László szerint összességében elmondható, hogy az eladó használt lakások és házak iránti kereslet július elejétől augusztus elejéig mért 54 százalékos növekedése leginkább a nagyobb városokban és Budapesten eladó 40-79 négyzetméteres használt lakásoknak és a 40 négyzetméternél kisebb garzonoknak köszönhető, amelyekre 65-68 százalékkal több telefonos érdeklődés érkezett. „Ezek azok a lokációk és ingatlantípusok, amik szeptembertől az első lakásvásárlók célkeresztjébe is kerülhetnek, mivel leginkább a nagyobb településeken jelentett komoly kihívást az első otthon megszerzése a fiatalok számára” – fogalmazta meg várakozásait az ingatlan.com szakértője.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kutatás a PMÁP-kamatok befektetési lehetőségeiről
Az elmúlt mintegy 6 hónapban a kereskedelmi bankok versenyre keltek a lakossági állampapírokból (különösen a Prémium Magyar Állampapírból - röviden PMÁP) befolyó kamatok befektetési lehetőségeiért. Sokszor egymásra licitálva kínáltak és kínálnak a különböző típusú számlák (hagyományos bankszámla, értékpapírszámla, TBSZ, NYESZ) nyitásáért anyagi jutalmat, juttatást vagy visszatérítést a maguk sajátos és egyedi módján. A juttatásokért az ügyfeleknek természetesen különböző feltételeket kell teljesíteniük, nincs ingyen ebéd, ahogyan szokták mondani. A kérdés az, találkoztál-e ilyen jellegű számlanyitási akciókkal? Részt vettél bennük?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








