Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Ismét felütötte a fejét a rendőrség nevében küldött, rossz magyarsággal megírt adathalász sms-ek trendje. A rendőrség természetesen soha nem kér pénzt sms-ben, különösen nem németországi telefonszámot használva - itt ugyanis erről van szó.
Folyamatosan terjednek a telefonokon, internetes oldalakon vagy e-mailben, közösségi oldalakon szerveződő és arra kitalált csalások, lehúzások, adatlopási kísérletek. Néhány hónappal ezelőtt a bűnözők is meglépték azt, amihet talán még tőlük is kellett némi bátorság: a magyar rendőrség nevével visszaélve kezdtek akcióba, és úgy látszik, ez a trend most újjáéledt.
A Pénzcentrumnak ma reggel óta több olvasója is egyszerre jelezte, hogy ismét valamiféle "díjbekérő" sms-t kaptak a telefonjukra egy általuk ismeretlen számtól. Az üzenetben a "RENDORSEG" hívja fel arra a figyelmüket, hogy ez az "utolsó lehetőségük" befizetni egy kicsit több, mint négyezer gorintos bírságot.
"Szabálysértési bírságot" követelnek a csalók
Az üzenetszöveg alján egy linket is találunk, ami valószínűleg maga az átverés leglényegesebb pontja: a csalók általában így igyekeznek az általuk létrehozott oldalra terelni a gyanútlan, vagy egyenesen megijedt áldozatokat. Innen már persze a felhasználón múlik, hogy megadja-e a kért adatokat, de természetesen az a leglényegesebb, hogy erre a linkre már csak rá se kattintsunk még véletlenül se.
Egy olvasónktól képernyőfotót is kaptunk a fenyegető üzenetről:

Azt, hogy egy jól megkomponált, mégis egy kimondotlan ügyetlen lehúzási kísérletről van szó, már onnan is láthatjuk, hogy egy +49-es kezdésű telefonszámról érkezett az üzenet.
Ez Németország országhívója, tehát a magyar rendőrség már eleve nem is lehetne benne az ügyben.
Rendőrség: nagyon fontos, hogy ne kattintsunk rá a linkekre
A magyar rendőrség néhány hete közölte: természetesen senki az ő nevükben nem kér, nem is kérhet sms-ben küldött linkkel pénzt, mert a szabálysértési bírságokat, büntetéseket nem így kell befizetni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Adathalász csalók valótlan befizetés kezdeményezésével közigazgatási bírságra, tilosban parkolásra hivatkozva visszaélnek a rendőrség nevével, és a Rendőrségi Információs Portál imitálásával próbálnak meg jogtalanul pénzhez jutni, valamint személyes és bankkártyaadatokat megszerezni
- írta a rendőrség a saját honlapján szűk két hete.
A rendőrség az alábbiakat tanácsolja azoknak, akik ilyen vagy akár ehhez hasonló üzenetet kapnak:
- NE kattintsanak a linkre, töröljék az üzenetet!
- NE adják meg sem személyes, sem bankkártyaadataikat!
- Saját adataik védelme érdekében fontos, hogy a rendőrség e-ügyintézési portálját kizárólag az ugyintezes.police.hu webcím beírásával érjék el!
Hogyan kellene korlátozni a mobiltelefon-használatot az iskolában?
Az Országgyűlés nemrégiben egy új jogszabály-módosítást fogadott el, amely lehetővé teszi a diákok iskolai mobiltelefon-használatának korlátozását. A módosított törvény szerint a kormány jogosult lenne meghatározni azokat a tárgyakat, amelyeket tilos az iskolákba és kollégiumokba bevinni, illetve azokat, amelyeket csak igazgatói engedéllyel lehet az órákon használni. Ugyanakkor a kérdés egyelőre igencsak megosztja a szülőket, így most leginkább az ő véleményükre vagyunk kíváncsiak, hogyan is kellene rendezni a gyeremekek iskolai mobiltelefon-használatát. Kérjük, segítsd a munkánkat és töltsd ki az alábbi, anonim kérdőívünket.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








