X6-osra cserélte régebbi X5-ös autóját Szabó Zsófi. Nem semmi, mennyibe került.
Új irányt javasol a McKinsey az elektromosautó-gyártásban érdekelt vállalatoknak a legújabb negyedéves kiadványában. Az elemzés szerint sokkal több értelme lenne az egyéni (használati) szokásokhoz igazítani az elektromos autók gyártását, mintsem hogy olyan modellekkel jelenjenek meg a piacon, amelyekkel egyszerre kívánják elérni a potenciális vevők 95%-át.
Az elektromosautó-gyártás egyik legnagyobb problémája, valamint költségtényezője az akkumulátorok, ugyanis óriási költséggel jár az elektromos áram tárolása, körülbelül 750 dollárral lehet számolni kilowattóránként.
A McKinsey szerint sokkal ésszerűbb, a vásárlók pénztárcájának kedvezőbb e-autókat lehetne gyártani, amennyiben az autógyárak figyelembe vennék a potenciális vevők vezetési szokásait, ugyanis teljesen más igénybevételt jelent egy e-autó akkumulátora számára, ha csupán a városi közlekedésben használják, avagy minden nap "ingázásra" - hosszabb távot megtéve - veszik igénybe.
Fontos észrevétele a tanulmánynak, hogy két használat között nem is igazán a megtett távolság miatt különbözik nagymértékben a szükséges akkumulátorméret, hanem a használat minőségétől: például az ingázókra jellemző a nagyobb sebesség (autóút, autópálya).
Az elektromos autók átlagos városi használat mellett (vagyis rövidebb, alacsonyabb sebesség mellett megtett távok, több megállással) még hatékonyabban is üzemelnek, mint egy normál benzines autó, és így kifejezetten érdekes lehet a futárkodással vagy taxizással foglalkozó személyeknek, ugyanis az ilyen jellegű használat mellett nagymértékben megnövekszik az 1kWh fogyasztással megtehető távolság.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Szintén ajánlatos lenne a hálózatról tölthető elektromos hibridekben (PHEV) érdekelt autógyáraknak is figyelembe venni a McKinsey ajánlását, amelyek komoly árcsökkentést lennének képesek végrehajtani, ha például a jelenlegi kb. 65 kilométeres tiszta "elektromos hatótáv" helyett csak 15-32 km-es hatótávot biztosítanának, amit követően működésbe lépne a hagyományos (benzines) motor. Ugyanis sokkal olcsóbb egy alapvetően városi használatra vett elektromos autót egy-egy hosszabb út során hagyományos módon hajtani, mint eleve (a normális napi használathoz képest) túlméretezett akkumulátorral megvásárolni.
A McKinsey becslése szerint az Egyesült Államokban akár 38 millió átlagos (legalább 2 autóval rendelkező) háztartásnak érné meg az egyik gépkocsit kiváltani egy ilyen kisebb hatótávú elektromos autóval.
Szériagyártásban, a hétköznapi ember számára is elérhető, tisztán elektromos hajtású autó jelenleg még nem vásárolható, a közeljövőben azonban több ilyen típus is várható, így például a Nissan Leaf, de számos más autógyártó (Daimler, BMW, Mitsubishi, GM, VW) folytat hasonló fejlesztéseket. A BMW például nemrég jelentette be, hogy 2013-ban kívánja piacra dobni első elektromos hajtású autóját. Kínában a B.Y.D már viszonylag régebb óta gyárt a cikkben is tárgyalt PHEV-eket, ezek ára ott 4-5 millió forint között mozog, és a Toyota Prius-ból is elérhető hasonló kivitel (ami egyébként alapáron is 7-8 millió forint), valamint szintén a közeljövőben várható az amerikaiak reménysége, a Chevrolet Volt is.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé