Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
A Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságának új szolgáltatásaival otthonról is intézhetők a nyugdíjjal kapcsolatos hivatali ügyek, elkerülve ezzel az utazást és a sorban állást. Az elektronikus ügyintézéshez elegendő egy alkalommal regisztrálni bármelyik kormányablaknál, amely után a nyugdíjasok egy sor dokumentumot elektronikusan is elérhetnek.
A Kincstár elektronikus szolgáltatásainak köszönhetően az otthoni számítógépen keresztül lehet hozzátartozói nyugdíjat igényelni, a nyugdíj utalási módját megváltoztatni, címváltozást bejelenteni vagy bármilyen fontos tájékoztatást megtenni a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság felé. A kényelmes, utazás és várakozás nélküli elektronikus ügyintézéshez mindössze egy alkalommal kell felkeresni egy kormányablakot, ahol elvégzik a szükséges regisztrációt - tájékoztat a kincstár.
A nyugdíjjal kapcsolatos ügyeket ezután már az otthon kényelméből is el lehet érni a www.magyarorszag.hu oldalon. A weboldalt megnyitva a bal oldali felsorolásból a NYUGDÍJ címet kell kiválasztani, amely alatt megjelenik az összes ügyintézési lehetőség. A nyugdíjasok számára leghasznosabb űrlapok az ELLÁTÁSOK IGÉNYLÉSE és az ELLÁTÁSOK FOLYÓSÍTÁSA címszavak alatt találhatók. A jelszó és az azonosító kódok beírása után lehetőség van saját nyugdíjának megtekintésére vagy igazolás előállítására is.
Az űrlapok beküldéséhez a 1818-as telefonszámon kérhető segítség, ahol a nap 24 órájában, akár lépésenként is segítséget adnak az ügyintézéshez.
Az elektronikus ügyintézés azért kényelmes, mert a nyugdíjszervek az elektronikus tárhelyre küldik a hivatalos iratokat, mint például a folyósított ellátások adatairól szóló januári éves értesítőt. Természetesen az elektronikus ügyintézés csak egy kedvező lehetőség, nem kötelező használni. A nyugdíjasok hagyományos módon is megkapták a januári zöld értesítőt a Nyugdíjfolyósító Igazgatóságtól, az elektronikus iratokról pedig papíralapú másolat is kérhető a nyugdíjbiztosítási ügyekben - írja közleményében a kincstár.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








