Az Amazon tárgyalásokat folytat a ChatGPT fejlesztőjével, az OpenAI-jal egy potenciális befektetésről.
Nem mindegy, kinek utalsz: ez a magyar nyugdíjas örökre megtanulta, milliókkal húzták le a csalók
Több mint 2 millió forintjába került egy ajkai nyugdíjasnak, hogy meggondolatlanul vágott bele egy mesés hozamot ígérő befektetésbe - közölte a police.hu.
A sértett internetes böngészés közben talált rá egy hirdetésre, amelyben a mesterséges intelligencia segítségével ígértek mesés hozamú befektetési lehetőséget. Regisztrált a megadott adatokkal, majd hamarosan csörgött is telefonja. Egy készséges ügyintéző elmondta, hogy először is 37 500 forintot kell regisztrációs díjként átutalni, ezután kezdődhet az igazán nagy üzlet. Az idős férfi el is utalta a kért összeget, majd ugyancsak telefonon keresztül kezdték győzködni, hogy egy nagyobb összeget is utaljon át.
A rábeszélés hatására a sértett közel 2 millió forintot el is utalt a megadott számlára. Ezután azonban rájött, hogy pénze csalókhoz került, bankszámláját letiltatta, és feljelentést tett a rendőrségen.
A sértett az online hirdetésre jelentkezve nem ismerte fel annak a kockázatát, hogy befektetést csak megbízható és megfelelő engedéllyel rendelkező pénzügyi szolgáltatóknál szabad elhelyezni. Az online térben bárki adhat fel hirdetést, annak valóságtartalmát senki sem ellenőrzi. A csalók a meggyőzéshez mindig mesés, legális befektetésekkel elérhetetlen mértékű hozamot ígérnek, amit nyilvánvalóan nem tudnak teljesíteni.
Kezelje mindig fenntartásokkal a túl vonzó ajánlatokat az online térben! Befektetés esetén mindig ismert, megbízható szolgáltatót válasszon! - tanácsolja a rendőrség.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








