Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) a korábbi szigorú szabály helyett 3 százalékpontos toleranciasávot vezet be a devizaadósság arányára.
Alig fél órába kerül a számlanyitás az Államkincstárnál. Online regisztráció után, sorban állás nélkül percek alatt túl lehetünk az ügyintézésen, és akár azonnal vásárolhatunk állampapírt. Egyre többen akarják így megúszni az augusztus elsején bevezetett 6 százalékos új adót, a befektetéseket terhelő EHO-t.
Miért nyissunk számlát a Webkincstárnál?
Mindig érdemes több különböző megtakarításban tartani a pénzünk. Az államkincstárnál ráadásul ingyenes a számlanyitás, nincs havi vagy egyéb költség. A pénzfelvételkor is csak a tranzakciós illetéket kell megfizetni, amit más befektetések esetén sem úszhatunk meg.
Van már számlád? Ezt kell tudnod, hogy a legnagyobb kamatot kapd!
Hogyan vágjunk bele?
Számlanyitást érdemes az online regisztrációval és időpontfoglalással kezdeni, így nincs sorban állás és a papírmunka is kevesebb.
A webkincstar.allamkincstar.gov.hu oldalon az ügyfél regisztrációra kattintva adjuk meg az adatainkat és azt, hogy milyen szolgáltatásokat igénylünk. A következő oldalon már ki is választhatjuk, hogy hol és mikor akarjuk megnyitni a számlát.

Csak az internetes regisztráció másnapjára lehet kérni időpontot, de akkor már tényleg csak percek kérdése, hogy saját állampapírt vásárolhassunk. A kiválasztott irodában az e-mailben elküldött kód segítségével sorszámot kérhetünk magunknak, amivel minket alig 1 perc alatt hívtak is a pulthoz. Még 10 perc és már kifelé sétáltunk az épületből.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Saját számlánkra akár itt is befizethetünk, de utalással is megtehetjük ezt. A Webkincstárt másnap lehet aktiválni, de ez sem sokkal bonyolultabb, mint az eddigi ügyintézés. Ha van pénz a számlánkon, akkor egyből vásároljunk is valamilyen államkötvényt, hiszen a pénzszámlán tartott összeg semmilyen kamatot nem hoz.
Ha már kész a számla, mit vegyek a pénzemen?
Magyarországon a lakossági kisbefektető hatféle állampapírból választhat. Elérhető egyrészt számára az a kínálat, amelyben a nagybefektetők "utaznak" (ezek a normál állampapírok a néhány héttől a 15 éves futamidőig), emellett az Államadósság Kezelő Központ további ötféle, elsősorban a kisbefektetőknek szóló lakossági állampapírt is piacra dobott. Választható így tehát a Féléves Kincstárjegy, az egyéves futamidejű Kamatozó Kincstárjegy, az egy- és kétéves Kincstári Takarékjegy, továbbá a három és ötéves futamidejű forintalapú, illetve euróalapú inflációkövető kötvény. Előbbit Prémium Magyar Államkötvénynek (PMÁK), utóbbit Prémium Euró Magyar Államkötvénynek (PEMÁK) nevezik hivatalosan. A nevüket onnan kapták, hogy a magyar és az eurózóna statisztikai hivatala által megállapított inflációs ráták felett egy előre meghatározott kamatprémiumot fizetnek.

Az állampapírok egyik nagy előnye a bankbetétekhez képest, hogy nagyon sokféle futamidejű konstrukció választható, így igazodik a különböző megtakarítók igényeihez. Ráadásul a legtöbb bankbetéttel ellentétben mindegyik papírnál lehetőség van bármikor a futamidő alatt megszakítani a befektetést. Több esetben az is előnyös, hogy a bankbetéti hozamoknál magasabb kamatok is elérhetők egyes állampapír konstrukcióknál, igaz ezért cserébe jellemzően hosszabb megtakarítási időt vár el az állampapírt kibocsátó. Érdemes tehát körbenézni a hatféle papír kínálata között, hogy a bankbetéti hozamokhoz képest ezeknél a termékeknél milyen kamatokat tudunk elérni a megtakarításainkra.
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








