Szerzetesenként havi mintegy 400 ezer forintnyi költséget spórolnak meg a bakonybéli bencések külsős, piaci szereplők igénybe vétele helyett.
Szigorú vizsgálatsorozatot indított a minisztérium: ezeken a munkahelyeken rengeteg a mulasztás
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a magyar munkavállalók és családjaik védelme érdekében idén tavasszal célvizsgálatot rendelt el a veszélyes anyagot használó cégek körében. A munkavédelmi hatóság országszerte közel 400 munkáltatót ellenőrzött, a célvizsgálat során 2684 olyan szabálytalanságot azonosítottak, amely intézkedést igényelt, továbbá 428 szabálytalan tevékenységet függesztettek fel - jelentette be pénteki közleményében a minisztérium.
A hatóság a jövőben is határozottan fellép a munkavállalók egészségét és biztonságát – ezáltal pedig családjaik megélhetését – veszélyeztető, szabálytalan munkakörülmények megszűntetése érdekében. Hangsúlyozták: a széles körben lefolytatott célvizsgálat eredményeként a munkavédelmi hatóság a veszélyes anyagot felhasználó cégek 91,5 százalékánál tapasztalta valamely munkavédelmi szabály megsértését, a szabálytalansággal érintett munkavállalók száma megközelítette a tízezret.
A leggyakoribb mulasztások között szerepelt a hiányos tájékoztatás, a nem megfelelő minőségű munkahelyi levegő biztosítása, a vegyi anyagok szabálytalan tárolása, valamint az orvosi vizsgálatok elmaradása. Az NGM hangsúlyozta: a munkavédelmi hatóság szigorúan és következetesen járt el, 11 munkáltató esetében, ahol a dolgozók életét, testi épségét vagy egészségét súlyosan veszélyeztető munkavédelmi hiányosságokra, szabálytalanságokra derült fény, a hatóság több mint 20 millió forint bírságot szabott ki.
A minisztérium kiemelte: az előírt orvosi vizsgálatok a munkavállalók egészségének hosszú távú megőrzését biztosítják. A kormány számára éppen ezért kiemelten fontos, hogy az orvosi alkalmassági vizsgálatokra vonatkozó új szabályozás alapján is minden olyan munkakörben megmaradjon a kötelező vizsgálat, ahol a munkavállaló veszélyes anyagot használ. Az ellenőrzés során több mint 100 munkavállaló esetében hiányzott az orvosi vizsgálat, ezekben az esetekben a munkavédelmi hatóság az érintett munkavállalókat egészségük és biztonságuk védelme érdekében azonnal eltiltotta a munkavégzéstől.
A Nemzetgazdasági Minisztérium által elrendelt célvizsgálat a munkavállalók egészségének és biztonságának védelmét erősíti, keresőképességük megőrzését, ezáltal családjaik megélhetését biztosítja. Mindezek mellett tudatosítja a munkáltatókban a munkavédelmi szabályok be nem tartásnak elkerülhetetlen következményeit. A veszélyes anyagot használó cégeknél dolgozók érdekeit szem előtt tartva az ellenőrzések a tavaszi célvizsgálatot követően sem zárulnak le, sőt a családok védelme érdekében az év végéig intenzíven folytatódnak tovább - ígérte az NGM.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








