Ma publikálta 3. negyedéves gyorsjelentését a Pannonplast. Hogy milyen lett? Az első látásra nem is olyan rossz, a másodikra már igen. Bár a negyedév döntő része még a régi igazgatóság alatt zajlott, ez nem menti fel a mostani vezetést sem az alól, hogy egyszerűen nem jó a cég. A társaság a 2. negyedévet ugyan 2 millió forintos nettó eredménnyel zárta, de ehhez semmi köze sem volt a rendkívül
rosszul alakuló üzemi folyamatoknak.Bár az új igazgatóság nem ragadta meg annak a lehetőségét, hogy a régi kontójára csináljon egy erősen veszteséges negyedévet, ettől a társaságról alkotott jövőképünk nem javult. Sőt bevalljuk, mi nem igazán tudjuk körvonalazni az alagút végét. A menedzsment ezt a műszaki műanyaggyártás reorganizációjától reméli, azonban a piac már annyiszor hitt a Pannonplastnak, hogy itt már bizonyíték kell, s nem ígéret.
A gyorsjelentés egyetlen jó pontja, hogy a 3. negyedévben a társaság nem lett veszteséges, 2 milliós nyeresége lényegesen jobb, mint a 97 milliós veszteséget váró elemzői konszenzus. Ezt mi egy apró gesztusnak értékeljük, egy Pannonplast részvényes számára szinte mennyei öröm, ha nem piros az eredménykimutatás alsó sora.
Az árbevétel 6.87 milliárdos értéke elmarad mind a bázisidőszak, mind 2004. 2. negyedévének értékétől, sőt az elemzői várakozásoktól (7.11 mrd Ft). Az előző negyedév után, ami szintén rendkívül gyenge lett, még abban lehetet bízni, hogy az árbevétel bővülése talán majd a fedezeteken is érezteti hatását, most kikerült egy pozitív elem a prezentációból.
Az árbevétel 2.2%-os csökkenéséhez, a közvetlen költségek 12.9%-os emelkedése társült. Ez az alapanyagok árának emelkedésének tudható be. Ez oda vezetett, hogy 36%-kal csökkent a bruttó fedezet értéke. Az 1,390 milliós értéknél hosszasan kerestünk rosszabbat a Pannonplast életében. Hogy megtaláljuk, ahhoz 1998 első negyedévéig kellett visszamenni. A 20%-os bruttó fedezeti szint nagyon gyenge értéknek számít.
A gyenge bruttó fedezet után az az igazság, hogy nem sok mindent lehet csinálni. Hiába csökkentek a központi költségek 9.4%-kal (a reorganizáció gőzerővel zajlik), az üzemi eredmény -368 millió forintig esett. Ennék gyengébb teljesítményt csak egyszer sikerült a cégnek produkálnia.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 583 438 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 137 058 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,68% a THM, míg a MagNet Banknál 6,76%; a Raiffeisen Banknál 7,00%, az Erste Banknál szintúgy 7,00%, az OTP Banknál pedig 8,16%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az igazi negatívum azonban nem az üzemi eredmény, hanem az EBITDA. A 205 millió forintos EBITDA érték rendkívül gyengének számít. Bevalljuk, kicsi szégyenérzetünk van amiatt, hogy nem tudjuk megmondani, hány éves mélypont. Adatbázisainkat csak 1997 január elsejétől vezetjük. Egy ilyen cégnek meg kellene hoznia a negyedévenkénti 1 milliárd forintot EBITDA szinten. A társaság azonban erre teljesen képtelen, s mi nem érezzünk, hogy belátható időn belül erre képes lehet. A régi menedzsment még a rendkívül gyenge 2. negyedév és egy újabb profit warning után is 2.5 milliárd EBITDA tervről beszélt. A cég 3 negyedév alatt hozott kevesebb, mint 800 millió forintot. No comment... Az új menedzsment szerencsére elzárkózott új éves tervek megadásától.
Amennyiben a társaság teljesítményét divíziók szintjén értékeljük, akkor sem túl sok jót tudunk elmondani. A társaság értékének elég jelentős részét hordozó csomagolóanyaggyártásnál a 3. negyedévben megfeleződött az EBITDA, az árbevétel csökkent. A Pannonpipe által vezérelt pénzügyi befektetések esetében szintén a felére csökkent az EBITDA. A műszaki műanyagok rendkívül gyengén teljesítettek, a 220 milliós veszteség hatalmas nehezék a cég lábán. A menedzsment 2005. 2. negyedévére ígéri, hogy megszűnteti a fröccstechnológia veszteségeit.
A társágot a pénzügyi sorokon segített a forint erősödése nyomán a devizahiteleken elért 140 millió forintos árfolyamnyereség. A legnagyobb segítő tétel azonban adó soron jelentkezett, ahol a társaság az adóoptimalizációs programja végeztével 409 millió forintos pozitívumot számolt el. Ennek eredményeképpen a 377 millió forintos adó utáni veszteségből 32 millió forintos adó utáni nyereség lett, amely a kisebbségi részesedések levonása után nettó soron 2 millió forintra csökkent.
A társaság hitelállománya a negyedév során 926 millió forinttal csökkent, ugyanakkor egy nem a termelt cash-flowból történt, hanem a pénztár rovására. Jelentősen csökkent a munkavállalók létszáma, a társaság reorganizációja folyik, kérdés azonban, hogy hova vezet.
Összességében a társaság 3. negyedéves teljesítménye gyenge lett. A Pannonplast állandó jelleggel olyan gyenge teljesítményt hoz, hogy - bár a jelenlegi igazgatóságnak nem sok köze van az eddigiekhez - kérdéses az egészséges szintű cash-flow termelés visszaállítása.
Ez részvényárfolyam szempontjából azt jelenti, hogy a papír spekulatív. Ameddig kézzelfogható jele nem látszik a fundamentális fordulatnak, addig nem nagyon bízunk a papírban.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A legeltetés szó hallatán mindenkinek többnyire az alföldi legeltetés, a puszta, a Hortobágy jut eszébe, nem pedig a Balaton, vagy az erdős-fás-dombos vidékek.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
-
Az első nyugdíj jóval alacsonyabb lesz az utolsó fizetésnél
Aki időben elkezd gondoskodni önmagáról, azzal biztosíthatja az időskori megélhetését.
-
Hogyan lehet egyszerre impozáns és hatékony egy otthon? (x)
A 21. század otthona egyszerre kényelmes, lenyűgöző és energiahatékony. De hogyan érjük el, hogy a dizájn, a komfort és az energiaspórolás szempontjai is érvényesüljenek?
-
Ismét a Rossmann lett a Legjobb Munkahely (x)
A Rossmann Magyarország második alkalommal nyerte el a Kincentric által végzett munkavállalói elégedettségi felmérés alapján a Legjobb Munkahely címet.