Egyes német bankok a magyarországi pénzügyi befektetések magas kamatlábaival csábítják ügyfeleiket arra, hogy náluk betétszámlát nyissanak. Az American Express (AE) frankfurti leánycége jelenleg is tartó aukciójában elengedi például az átváltással járó költségeket azon ügyfeleiknek, akik deviza-betétszámlájukon forintra váltják át megtakarításaikat - írja a Népszabadság. A folyamat gyakorlatilag a magyar devizahitel-felvelvétel "tükörképe". Mint ismeretes: egyre inkább bővül a devizahitelek állománya a magyar piacon, mely főként a magas magyar hitelkamatok "kikerülését" célozza.
Az AE a konstrukció keretében jelenleg 8%-os kamatot hirdet, mely a jelenlegi német kamatkörnyezetben (1-2%) kiemelkedően csábítónak mutatkozik. A bank a konstrukcióról szóló prospektusában biztonságos megtakarítást említ, melyet a magyar gazdaság stabil hátterével és kedvező kilátásaival indokol. Az AE ugyanakkor minden ilyen jellegű befektetésénél felhívja a figyelmet, hogy a kamat bármikor változhat, és az árfolyamváltozás is nagymértékben befolyásolhatja a betét értékét.
Az extrémnek tűnő befektetési lehetőséget a bank egy 2003 félévétől számított forintbetét több mint 12 százalékos hozamával illusztrálja. A magas nominális kamatszint mellett az erősödő forintárfolyam eredményezte a kiemelkedő hozamot. Amennyiben egy hosszabb távú forintbefektetést tekintünk (2001. január - 2004. augusztus), az árfolyamváltozást is figyelembe véve messze a forintbefektetések voltak a legjövedelmezőbbek, több mint 40%-os hozammal. A cseh koronánál mintegy 21.5%-os, míg a dobogós lengyel zlotynál 17%-kal hízott (volna) a befektetett pénz.
A szintén feltörekvő piaci kategóriába sorolt dél-afrikai randra fizeti a bank a második legnagyobb kamatot (6%). Egyes latin-amerikai országokban akár 10% feletti hozamot is el lehetett érni idén, ugyanakkor ott a jelentősebb politikai bizonytalanság miatt a kockázat egységére jutó hozam feltehetően alacsonyabb mint egy kelet-közép-európai uniós országban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


