Kolossváry Ádám a lízingpiac baljós jeleiről: "...lesz még olyan lízingcég, ahol szintén vezetőváltás és teljes átalakítás várható"
Kolossváry Ádám, az OTP-Csoport lízing finanszírozással foglalkozó leánycégének, a Merkantil Banknak a vezérigazgatója másfél héttel ezelőtti sajtótájékoztatója után ma a Magyar Hírlap mai számában egy egyoldalas interjú keretében beszélt elsősorban a lízingpiac negatív tendenciáiról, a jutalékharc durvulásáról s ennek nyomán a piac kockázati szintjének emelkedéséről.
Kolossváry szerint ráadásul rövid távon a helyzet inkább csak romlani fog. A problémát a Merkantil első embere szerint az jelenti, hogy az üzletszerzés költségeit a lízingcégek eltérően számolják el. Míg a prudens cégek egy összegben leírják e költségeket, sokan elhatárolják azt a törlesztés éveire, így a piacszerzéssel együttjáró költségeket több évre elosztják, mely Kolossváry szerint nem ad megfelelő képet e lízingcégek eredménytermelő képességeiről.
Kolossváry szerint szaporodnak a csalások is, egyre több olyan hitelközvetítés történik, amikor nincs szó valóságos finanszírozásról.
A MH riportere baljós jelként értékelte azt, hogy a Raiffeisen lízingcégénél megszorítások történtek a használt autók finanszírozásában, ill. hogy a K&H lízingcégének vezetőjét felfüggesztették. Kolossváry ehhez tette hozzá, hogy lesz még olyan lízingcég, ahol szintén vezetőváltás és teljes átalakítás várható.
A Merkantil jövőjével kapcsolatban Kolossváry elmondta, hogy az OTP-vel együtt megjelennek külföldi piacokon is, s méginkább szeretné kihasználni az OTP-Csoportban rejlő erősségeket, így pl. az országos ATM-hálózatban és a kártyákban rejlő lehetőségeket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








