Az építőipari termelés volumene 2004 januárjában kiigazítatlan adatok szerint 11.4%-kal, munkanaptényezővel kiigazítva 12.9%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest - közölte a KSH. A dinamika decemberhez képest közel duplájára emelkedett.
A korábbi évek tapasztalata alapján a januári termelés az egész évinek mintegy 4%-a. A legnagyobb építőipari alágazat, a szerkezetkész épületek és egyéb építmények építésének termelése az előző évi viszzaesést követően 17.7%-kal nőtt; az épületgépészeti szerelés termelése ezzel szemben 13.5%-kal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. A befejező építés termelése továbbra is dinamikusan, 34.9%-kal emelkedett.
Januárban az épületek építése 4.7%-kal maradt el az egy évvel korábbitól, az egyéb építményeké viszont 50.9%-kal emelkedett . A növekedés oka néhány, az egyéb építmények építésében nagy súllyal bíró nagyvállalkozás termelésének az előző évi alacsony bázishoz viszonyított megugrása volt.

Az építőipari vállalkozások 2004. januárban kötött szerződéseinek volumene 135.1%-kal magasabb volt, mint egy évvel ezelőtt . Ezen belül az épületek építésére kötött szerződések volumene 5.5%-kal csökkent, az egyéb építményeké viszont több mint négyszerese volt a 2003. januárinak. A növekedést a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére januárban megkötött nagyértékű szerződések okozták.
2003 januárjához képest az építőipari tevékenység költségalapon számított árai 6.4%-kal, ezen belül a szerkezetkész épületek és egyéb építmények építésének árai 6.6%-kal emelkedtek.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







