Élénkülőben az autóipari aktivitás Magyarországon - mi a különbség a tőzsdei cégeinkkel szemben?
Minden ellentétes híresztelés ellenére jól érzik magukat Magyarországon az autóipari társaságok, s igaz ez annak ellenére, hogy a Peugeot nem hazánkat választotta. A német ZF magyarországi kapacitás bővítő beruházását követően röviddel a Schwartzmüller, majd most további három iparági szereplő jelentette be fejlesztéseit. Míg a tőzsdén jegyzett autóipari cégeink jelentős nehézségekkel szenvednek a dollár kitettségük miatt az említett társaságok értékesítése elsősorban euróban realizálódik, mely igencsak jelentős különbség profitabilitás szempontjából.
Új autóipari beruházások:
1., megfontolás alatt: AUDI
A Volkswagen Csoporthoz tartozó Audi tegnap jelentette be, hogy Közép-Európában szerszámgyárat kíván létesíteni. A győri leánycég már megkezdte a lobbizást a beruházás elnyeréséért. Az esélyeket igen jónak ítélhetik Győrben, hiszen a társaság már területet (150 ezer nm a meglévő 780 ezer mellé) is vásárolt a beruházáshoz.
Az Audi Hungaria tavaly 3.7 mrd mrd EUR bevételt ért el (+4.7%) 314 m EUR nyereség mellett (+2%). Győrben tavaly 20 ezer Audi TT Coupe, 11 ezer Roadster és 1600 S3-as készült. A magyarországi leánycég az alapítása óta 1.8 mrd EUR befektetést hajtott végre.
2., Haldex
Szentlőrinckátán 5 millió eurós beruházással hidraulikus fékeket és egyéb berendezéseket gyártó üzemet hoznak létre. A beruházás része a Gripen ellentételezési programnak - értesült a VG. A 110 alkalmazottat foglalkoztató üzem teljes termelésre exportra megy majd. A Svéd Haldex csoport konszolidált árbevétele tavaly 6 mrd svéd korona volt, melyhez 70 m korona adózott eredmény párosult.
3., Hirtenberger
Az osztrák autóalkatrész gyártó Hirtenberger 500 m Ft-os beruházással egy 70 főt foglalkoztató új üzemet kíván létesíteni Pápán. Az üzem elsősorban biztonságtechnikai kiegészítőket (biztonsági övekhez és légzsákokhoz precíziós technikai alkatrészek) fog gyártani személygépkocsikba. Az új üzem 2005-ben kezdheti meg a termelést.
A Hirtenberger Csoport éves forgalma 70 m EUR.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 127 668 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,01% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,15%; a K&H Banknál 9,23%, az Erste Banknál pedig 9,63%; míg a MagNet Banknál 9,71%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mi a fő különbség a hazai tőzsdei cégek és "prosperáló szektortársak" között?
Az autóipar évek óta a világ minden pontján komoly nehézségekkel küzd. Az iparág átlagos üzemi eredményszintje (ha beszélhetünk ilyenről) gazdasági boom idején 6-8% között mozog. A recessziós környezetben a legtöbb szereplő sikeres hatékonyságnöveléssel 2-3%-os üzemi eredményszinttel működik, melyhez 1-2%-os adózott eredményszint párosul. Aranykorról tehát nem beszélhetünk a sikeres szereplők esetén sem, bár helyzetük több mint irigylésre méltó a tőzsdén jegyzett magyar gépipari szereplőkhöz viszonyítva.
A legfőbb különbség a hazánkban fejlesztő külföldi gyártók és a magyar tőzsdei cégek között a dollár kitettség. A külföldi társaságok leányvállalatai elsősorban euró relációban értékesítenek, míg az elmúlt években átlagosan 9-14% között gyengülő dollár az említett igen szűk marginokat a negatív tartományba lökték. A hatékonyságnövelés esetükben kevés volt.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
- Titkos orosz fegyverraktárra bukkantak az ukránok
- Többenetes videó egy indai híd összomlásáról
- Szentpétervárról erősítene az FTC
- Félelmetes drónhadsereget építenek az ukránok
- Novák Katalin: Magyarország legfontosabb problémája, hogyan tud erős szuverén országként megmaradni
- Márton Gréta: ez az ezüstérem már most szépen csillog
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


