A sertések kivételével valamennyi hazai vágóállatból több mint 10 százalékos a csökkenés.
A Phylaxia menedzsmentje szerint hihetetlenül nehéz gazdálkodási környezetben sikerült helytállnia a társaságnak. A kedvezőtlen keresleti viszonyok ellenére enyhén növekedett az árbevétel és sikerült új piacra is belépni. 2002-vel szemben nyereséggel zárta a tavalyi évet a cég.
Az alábbiakban a társaság gyorsjelentéséből emelünk ki részleteket.
Piaci körülmények
Az állattenyésztés költségeinek kb. 70 %-át kitevő takarmányárak többszörösükre nőttek, miközben az élelmiszerkereskedelmi láncok kíméletlen versenye egyre jobban leszorította a felvásárlási árakat. A tejtermelésben, baromfihús-termelésben, sertéstenyésztésben az a képtelen helyzet alakult ki, hogy minél többet termelt egy vállalkozás, annál nagyobb veszteséget realizált, miközben az elosztó rendszerek milliárdos nagyságrendű profitra tettek szert.
A piaci zavarok, EU-felkészülés költségei, kedvezőtlen időjárás mellett további nehézséget jelentett a forint kiszámíthatatlan erősödése-gyengülése, az egy éven belül közel megduplázódott jegybanki alapkamat, az ezek következtében megugró pénzügyi finanszírozási terhek. Számos olyan vevője van a társaságnak, akik arra kényszerültek-kényszerülnek, hogy a korábbi években megtermelt tartalékaikat mozgósítsák a jövő, a fennmaradás érdekében.
Saját eredmények
Kedvező viszont, hogy ebben a kiélezett konkurenciaharcban a társaság nem csupán meg tudta tartani piaci részesedését, hanem stabilizálta azt és árbevételét - igaz szerény mértékben - növelni tudta. Mégpedig úgy, hogy 2003. évben nem emelte értékesítési árait (erre az éles piaci verseny nem adott lehetőséget), javította viszont készletei összetételét, csökkentette a hiánycikkek számát, folyamatosan kielégítve az ad hoc vevői megrendelések döntő részét is. Említést érdemel, hogy a társaság belföldön a Magyar Honvédség beszállítójává vált, külföldön pedig Szerbia, az irtószerek vonatkozásában Szlovákia, az agrobiológiai készítmények esetében pedig Hollandia új exportpiacunk lett.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
- A külföldi kampánypénzek felhasználása rossz - Nézőpont-felmérés
- Magyarország stratégiai partnerének nevezte Grúziát a honvédelmi miniszter
- Júliusban indul a paksi bővítés előkészítő munkálatainak újabb fázisa - napinfó
- Régen minden jobb volt, itt a nagy beismerés a Túró Rudikról
- Váratlanul Kijevbe látogatott a brit külügyminiszter - videó
- Újabb pedagógus tüntetés volt Budapesten
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


