Az emisszió-kereskedelem kicsit környezetvédelmi, de sokkal inkább gazdasági kérdés: az egyetértés nemzetközi szintű abban a tekintetben, hogy az üvegházhatású gázok kibocsátását mérsékelni kell, a módszer azonban gazdasági paradigmaváltást is magában rejt. Az érintettek között olyan hazai nagyvállalatok is vannak, mint a MOL Rt. Az emisszió-kereskedelem ("cap&trade") egy olyan, még az 1960-as években Amerikában kifejlesztett piaci alapú mechanizmus, amely hatékonyan, üzleti alapokra helyezve teszi lehetővé a környezetszennyezés mérséklését - a paradigmaváltás azt jelenti, hogy a módszer teljesen más kérdéskörbe átültetve is sikeresen alkalmazható. A téma a csatlakozással egyre nagyobb hangsúlyt kap hazánkban is, hiszen az Európai Unió az egyik legfontosabb kibocsátó (tehát nem szennyező, hiszen az üvegházhatású gázoknak egy része létfontosságú) - indította útjára a sajtóbeszélgetést Dr. Dezső Attila, a PriceWaterhouseCoopers-szel együttműködő Dezső, Réti & Antall Ügyvédi Iroda partnere. Az emisszió-kereskedelem globális megvalósulásának létalapja a Kyoto-i szerződés, a módszer az összes környezetszennyező kibocsátás 40-50%-át (lényegében a következő években csak a szén-dioxidhoz és foszforégetéshez kapcsolódó szennyezést) foglalja magába - érintettjei a vállalatok (Magyarországon többek között a hazai erőművek és a MOL is), viszont nem tartozik a rendszer hatálya alá a közlekedés kérdése vagy a vegyipari szegmens. A szisztéma egy vállalati szintű szétosztási tervet, valamint egyfajta kvóta- és kreditrendszert tartalmaz, az államigazgatási szabályozás változása az allokációt biztosító kvóták szétosztását és az elektronikus kereskedési felügyelet létrehozását és működtetését érinti. A rendszer üzleti folyamatok alapján biztosítja azt, hogy oda települjenek a környezetvédő beruházások, ahol a legnagyobb az egységnyi értékre vetített megtérülés. A vállalatok az egységes szempont alapján, ellenérték fizetése ellenében kapott kvótával kereskedhetnek, így a kapott "vagyoni érték"-en nyereséget vagy veszteséget realizálhatnak.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- A lelki álomkórtól óv Ferenc pápa a keresztút meditációjában
- Izraeli források: Amerika kihátrált, így már nem biztos, hogy meg lehet semmisíteni a Hamászt
- Nem túl lelkesek a franciák az olimpia előtt
- Tádzsikisztánban kilenc embert őrizetbe vettek az oroszországi merénylet kapcsán
- Ukrán gabonával segíti Magyarország az afrikai éhezőket
- A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában