Magyarországon már november elejétől érezhetően nő a karácsonyi filmek iránti online érdeklődés a Google Trends adatai szerint.
A forint tovább gyengült, hétfőn az euróval szemben már a 402-es szintet is átlépte – számol be róla a hvg.hu. A forint árfolyamának csökkenése közvetlen hatást gyakorolt a pénzváltók forgalmára, ahol megnövekedett a lakossági érdeklődés mind az euróvásárlás, mind az eladás iránt - árulta el a hvg.hu kérdéseire Kósa Zoltán, a Magyar Pénzváltók Országos Egyesületének (MPOE) elnöke. Az árfolyamok aktuális alakulása a Pénzcentrum árfolyam oldalán is nyomon követhető.
A magyar néplélek sokszor kifürkészhetetlen, gyakran akkor is devizát vásárol, amikor mélyponton van a forint árfolyama, tart ugyanis az árfolyam összeomlásától. Ennek fényében a szakértő szerint bár meglepő, de két jelentős csoport figyelhető meg a pénzváltók ügyfelei között.
Az egyik csoport hosszabb távú kockázatokat lát a gazdasági helyzetben, így további forintgyengülésre számítva inkább devizát vásárol. A másik csoport viszont a rövidebb távú árfolyam-ingadozásokra alapozva inkább devizát ad el, arra számítva, hogy a forint átmenetileg visszaerősödhet a jelenlegi szintekről.
Kósa Zoltán szerint mindkét irányban, azaz az eladási és vásárlási oldalon is jelentősen nőtt a tranzakciók száma. Ez összességében akár 20-30 százalékos forgalomnövekedést is eredményezhet a hazai pénzváltóknál.
A forint árfolyamára ható egyik legfontosabb külső tényező az amerikai munkaerőpiaci adatok vártnál jobb teljesítménye. Ez arra utal, hogy az Egyesült Államok gazdasági növekedése dinamikusabb lehet a korábban prognosztizáltnál, ami miatt a Federal Reserve valószínűleg lassabb ütemben csökkenti a kamatlábakat. Ennek hatására az amerikai kötvényhozamok emelkednek, csökkentve a magyar kamatelőnyt, ami további nyomást helyez a forintra.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








