A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
Többen félnek attól, hogy nem lesz pénzük nyaralásra, mint a munkanélküliségtől - egy friss felmérésből. A jelenlegi anyagi helyzetével a megkérdezettek közel fele elégedett, a fiatalok az átlagnál is sokkal pozitívabban látják a helyzetüket. A nők viszont pesszimistábban gondolkodnak jó néhány kérdésben: jobban tartanak a munkanélküliségtől, az egészségromlástól és kisebb esélyt látnak a nyaralásra is.
A jelenlegi anyagi helyzetét a fiatalabb korosztály kevésbé látja negatívan: míg a 30-asok körében csak 16 százalék gondolkodott kifejezetten negatívan az anyagi helyzetéről, addig a 40-esek körében 21 százalék, az 50-es korosztályban pedig már 33 százalék értékelte kifejezetten pesszimistán a helyzetet - derült ki a K&H biztos jövő indexének rövid távú anyagi kockázatokat vizsgáló felméréséből. A többség, 30 százalék a jelenlegi anyagi helyzetét inkább pozitívnak látja, 19 százalék pedig kifejezetten pozitívan gondolkodik róla.
Idén sem megyünk nyaralni
Az eddigi negyedévek eredményeihez hasonlóan a megkérdezettek a rövid távú anyagi kockázatok közül a legvalószínűbbnek azt tartják, hogy pénz hiányában elmarad a nyaralás. A válaszadók több mint harmada - 35 százaléka gondolja így. Leginkább a nők és az 50 év felettiek látják pesszimistán a kérdést: 42, illetve 41 százalékuk mondta azt, hogy nem tudják majd finanszírozni a pihenésüket.
A fenti beállítások alapján a Kinizsi Bank "KINIZSI FIX 2 Személyi Kölcsöne" nyújtja a legjobb kamatot: 16,64%-os THM mellett 17 863 forintos fix törlesztővel juthatunk hozzá a 200 ezer forinthoz. De jónak tűnik még a Budapest Bank "Hitel Expressz" néven futó terméke is, amellyel a hitelösszeget 24,77%-os THM mellett, havi 18 983 forintos törlesztővel fizethetjük vissza. Előnyös konstrukciónak fest továbbá a Cetelem "Mindig kéznél kölcsön" fantázianéven elérhető terméke is, amelynél 33,18%-os THM mellett, 19 399 forintos havi fix törlesztővel számolhatnak az igénylők.
A megkérdezettek 30 százaléka tart attól, hogy egy esetleges betegség kezelésére nem lenne elég pénze. Ettől legjobban a nők (38%), a kisebb településeken élők (38%), valamint az alacsony jövedelműek (43%) félnek, míg a harmadik helyre az egészség megromlása került, ezt a megkérdeztettek 27 százaléka tartja rövid távon komoly anyagi kockázatnak.
A munkahely elvesztésének lehetőségét a válaszadók összességében alacsonynak tartják, a munkanélküliség miatt romló életszínvonaltól 25 százalék, míg a munka elvesztésétől 22 százalék tart. A pesszimisták aránya a nők és a kisebb településeken élők körében magasabb. A munkanélküliségnél csak a maradandó egészségkárosodástól tartanak kevesebben (20 százalék).
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








