Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján.
Nem tart ki a forint ereje 2025-ben: nagyon durva gyengülés jöhet, ez mindenkinek fájni fog
Jelentős növekedési ugrás következhet a magyar gazdaság teljesítményében, de a forint őszre komoly gyengülést szenvedhet majd el - ez derült ki az Erste szerdai elemzői kitekintőjén.
Két százalékkal nőhet az előrejelzések szerint a magyar gazdaság teljesítménye 2025-ben - ez derült ki az Erste szerda délelőtti sajtótájékoztatóján. Mint a bank elemzői fogalmaztak, a teljesítmény növekedését leginkább a fogyasztás újbóli beindulása indikálhatja, viszont a konjunktúrával nőhet az infláció mértéke is: ez várhatóan 5,5 százalék lesz erre az évre vetítve.
Bár a forint árfolyama stabilizálódhat a következő rövid időszakban, őszre várhatóan ismét nagyobb gyengülés következik az euróval szemben: az elemzők szerint 410 forintba is kerülhet majd egy euró, és középtávon is az várható, hogy a magyar fizetőeszköz lassú leértékelődése folytatódni fog.
Nincs elmozdulás a bizalmi indexekben sem: mind a fogyasztói, mind az üzleti bizalom szintje stagnál, pedig érdemben növekednie kellene, hogy a fogyasztás a kívánatosabb szinten be tudjon indulni. A Pénzcentrum kérdésére az elemzők elmondták, hogy bár valóban egyre nagyobb a reálbérek emelkedése, a fogyasztói bizalom nyár óta képtelen növekedni, erre pedig az a magyarázat, hogy a háztartások inflációs várakozásai egyre rosszabbak - vagyis nem mernek nagyobb mértékben fogyasztani.
Az inflációval kapcsolatban az Erste elemzői leszögezték, hogy egyáltalán nem indult jól az év. Gyorsult a pénzromlás üzeme, januárban és februárban is öt százalék feletti inflációt regisztrált a magyar gazdaság. Látványosan drágultak az élelmiszerek, és kedvezőtlen az is, hogy a maginfláció is hat százalék felett volt, ami emelkedő árnyomásra enged következtetni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az elemzők arra is rávilágítottak, hogy a külföldi feldolgozóipar magához térni látszik, gyengült azonban az eddig stabil szolgáltatói szektor, ami még érdekes tényező lehet az inflációban. Az Egyesült Államokban az infláció - hasonlóan az eurózónáéhoz - egy elfogadhatóbb szintre állt be a múlt év utolsó hónapjaiban, csakhogy az értékek azóta beragadni látszanak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








