Hamar kiderült, hogy nem a téli szigetelés tette a kabátokat merevvé, hanem a bélésbe varrt csempészcigaretta.
Nem tart ki a forint ereje 2025-ben: nagyon durva gyengülés jöhet, ez mindenkinek fájni fog
Jelentős növekedési ugrás következhet a magyar gazdaság teljesítményében, de a forint őszre komoly gyengülést szenvedhet majd el - ez derült ki az Erste szerdai elemzői kitekintőjén.
Két százalékkal nőhet az előrejelzések szerint a magyar gazdaság teljesítménye 2025-ben - ez derült ki az Erste szerda délelőtti sajtótájékoztatóján. Mint a bank elemzői fogalmaztak, a teljesítmény növekedését leginkább a fogyasztás újbóli beindulása indikálhatja, viszont a konjunktúrával nőhet az infláció mértéke is: ez várhatóan 5,5 százalék lesz erre az évre vetítve.
Bár a forint árfolyama stabilizálódhat a következő rövid időszakban, őszre várhatóan ismét nagyobb gyengülés következik az euróval szemben: az elemzők szerint 410 forintba is kerülhet majd egy euró, és középtávon is az várható, hogy a magyar fizetőeszköz lassú leértékelődése folytatódni fog.
Nincs elmozdulás a bizalmi indexekben sem: mind a fogyasztói, mind az üzleti bizalom szintje stagnál, pedig érdemben növekednie kellene, hogy a fogyasztás a kívánatosabb szinten be tudjon indulni. A Pénzcentrum kérdésére az elemzők elmondták, hogy bár valóban egyre nagyobb a reálbérek emelkedése, a fogyasztói bizalom nyár óta képtelen növekedni, erre pedig az a magyarázat, hogy a háztartások inflációs várakozásai egyre rosszabbak - vagyis nem mernek nagyobb mértékben fogyasztani.
Az inflációval kapcsolatban az Erste elemzői leszögezték, hogy egyáltalán nem indult jól az év. Gyorsult a pénzromlás üzeme, januárban és februárban is öt százalék feletti inflációt regisztrált a magyar gazdaság. Látványosan drágultak az élelmiszerek, és kedvezőtlen az is, hogy a maginfláció is hat százalék felett volt, ami emelkedő árnyomásra enged következtetni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az elemzők arra is rávilágítottak, hogy a külföldi feldolgozóipar magához térni látszik, gyengült azonban az eddig stabil szolgáltatói szektor, ami még érdekes tényező lehet az inflációban. Az Egyesült Államokban az infláció - hasonlóan az eurózónáéhoz - egy elfogadhatóbb szintre állt be a múlt év utolsó hónapjaiban, csakhogy az értékek azóta beragadni látszanak.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








