Az EU-s pénzek egy része már akkor sem járna, ha holnaptól minden feltételt teljesítene a magyar kormány.
A koronavírus-járvány elmúltával brutálisan bezuhant a Pfizer és a Moderna piaci kapitalizációja, amin az oltakozási kedv jelentős visszaesése sem segít.
Zuhannak a koronavírus-vakcinák értékesítései világszerte, a legújabb Pfizer-vakcina és Moderna-vakcina sem kelendő már, az oltakozási hajlandóság mélyponton van. Ez rossz hír a vakcinagyártók befektetőinek, a bevételekkel együtt ugyanis a részvényárfolyamok is esnek, a Pfizer papírjai például már a koronavírus-járvány előtti szinten állnak. De a folyamatnak lehet pozitív hozadéka, az erőforrások ugyanis az új fejlesztések felé fordulhatnak, az mRNS-technológiával pedig a Covid-vakcina csak az első lehetett a sorban. Ígéretesek a rák elleni vakcinák, de a legújabb innovációk között van a génterápia, és az elhízás elleni gyógyszerek is – írja a Portfolio a The Wall Street Journal cikkére hivatkozva.
Eszerint két évvel ezelőtt ilyenkor nagyban tombolt a koronavírus-járvány a világban, felbukkant egy új, aggasztó variáns, ami az omikron nevet kapta, és a járványügyi szakemberek a Covid-vakcinák frissítését szorgalmazták. Ez a vakcinagyártók részvényárfolyamát felfelé hajtotta, olyannyira, hogy 2021. november végére a Pfizer piaci kapitalizációja felülmúlta a 300 milliárd dollárt, ami 50 százalékkal magasabb a járvány előtti szintnél, a kis biotechnológiai cég, a Moderna részvényenek árfolyama pedig több mint megtizenötszöröződött ugyanezen időszakban.
Az oltakozási hajlandóság most azonban rendkívül alacsony, a felnőtt lakosság mindössze 14 százaléka kapta meg a legújabb Covid-oltást az Egyesült Államokban. A Pfizer nemrég 5,5 milliárd dolláros leírást könyvelt el a koronavírushoz kapcsolódó termékein, amit azzal indokolt, hogy a vártnál gyengébb a kereslet. A Moderna pedig mintegy 100 milliárd dollárt veszített piaci kapitalizációjából az elmúlt két évben, ahogy a bevételek visszaesésével a nyeresége is csökkent.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







