Magyarországon minden nyolcadik ember nem tudja kifűteni otthonát, és nő az élelmiszer-nélkülözés is. Mi áll a válság mögött? A CHART friss adása bemutatja.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) már tett javaslatokat a kormánynak arra, miként segíthetnék a vállalkozásokat, amelyek közül egyre több kerül bajba az elszálló energiaárak miatt.
Az ATV Egyenes Beszéd című műsorában Parragh László elnök kiemelte, alapvetően most mindenki bajban van, nem csak nálunk, egész Európában. Magyarországon a legnagyobb bajban a legkisebb (sok esetben önfoglalkoztató) vállakozások vannak, mert tervezőképességük, tőkeerejük nem elég a túléléshez. Ezek számát bőven 800 ezer fölé tette. Az MKIK elnöke szerint ilyenkor össze kell fogni, nem lehet várni, hogy a kormány, a vállalkozások, az önkormányzatok oldjanak meg mindent.
Parragh László elárulta, a kormánynak azt javasolták, a visszaélést az erőfölénnyel próbálja korlátozni. Példának hozta amikor valaki gázt akar venni, és nem, vagy csak lehetetlen feltételekkel kap ajánlatot. A napi árral nincs mit kezdeni, az a nagykereskedőt is érinti, de a szolgáltatónál érdemes nézni a költségszintet. Azt javasolják, az energiaellátási szerződés – az árat kivéve – nem támaszthasson rosszabb feltételeket, mint tavaly októberben. Azt is javasolják, hogy ne lehessen leszerelni egy mérőórát, ha időlegesen szűnik meg egy szolgáltatás. Szerinte a meglévő erőforrásokat a vállalkozások megsegítésére kell fordítani, főleg az energiaigény csökkentésére kell fókuszálni, ezért ilyen programokat is javasoltak a kormánynak.
Ez egy sokk, ami most történik
– jelentette ki Parragh László, aki szerint mindenkinek ki kell alakítania saját stratégiáját. Szerinte jövő hétre összeállhatnak a döntéshozatalhoz szükséges feltételek. A kamarai elnök igazat adott azoknak, akik szerint egy esetleges újabb vasárnapi boltzár spórolási lehetőség lenne, mint mondta, nem feltétlenül szerencsés, hogy Magyarországon egy vásárlás alakul családi programmá. Szerinte a nyitvatartásokból az látszik, hogy sokszor rövidül, sok helyen a világítással spórolnak, mindenki keresi a megoldást, amivel spórolni tud.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az, hogy sok szó esik az energiaválságról, már önmagában jelentős energiamegtakarítást eredményez Európában, de ez kevés ahhoz képest, amilyen léptékben az árak növekednek
– tette hozzá.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








