A társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára válik elérhetővé egy új elektronikus felület.
Tucatjával veszik a magyarok most ezt a gyógyszertárban: fogalmuk sincs, hogy függőséget okoz
Minden 20. magyar táskájában, éjjeliszekrényén van ún. érszűkítő, nyálkahártya lohasztó hatóanyagot tartalmazó orrspray, amit, ha nem használna rendszeresen, akkor nem kapna rendesen levegőt – mutatják egy reprezentatív kutatás adatai. A friss kutatás alapján a lakosság 9%-a volt már orrspray-függő, 6%-a pedig jelenleg is az. Ez pedig azon túl, hogy bosszantó lehet, komoly egészségügyi mellékhatásokat is okozhat; a felesleges pénzkidobásról nem is beszélve. Messze vagyunk még a tudatos napi orrhigiéniától: honfitársaink számottevő része azzal sincs tisztában, hogy melyik az az orrspray, aminek a használatára rá lehet szokni, és melyik az, amelyiket biztonsággal használhatna nap mint nap.
A Sterimar kutatása szerint csak a magyarok 40%-a használja tudatosan pár napig az ún. érszűkítő, nyálkahártya lohasztó hatóanyagot tartalmazó orrspray-ket, és csak minden 2. tudja, hogy 5-7 napos alkalmazás után rájuk lehet szokni. Minden 20. magyar allergiaszezonban is az ilyen orrspray-khez nyúl, és nem tart a rászokástól, holott ezeket célzottan nátha, influenza stb. esetén a bedugult orr gyors kidugítására szabad csak alkalmazni maximum egy héten át, ahogyan ez a tájékoztatójukban is szerepel.
Ha az orvosi javaslatnál, illetve a betegtájékoztatón szereplő időtartamon túl vagy gyakrabban alkalmazzuk az ún. érszűkítő orrspray-ket, akkor kialakulhat a rászokás. Az ilyen típusú orrspray-k elhúzódó használata az égő érzésen, orrvérzésen túl véres orrváladékozást és szaglásvesztést is okozhat.
A friss kutatás alapján a magyarok 42%-a nincs tisztában azzal, hogy a tengervizes orrspray-kre nem lehet rászokni, és ezért nem alkalmazzák őket, pedig a fiziológiás sós oldatra és a tengervizes orrspray-kre nem jellemző a hozzászokás. Ezek hatékonyan segíthetnek allergiás tünetek vagy megfázásos tünetek esetén is a pollenek kimosásában, a kórokozók eltávolításában és a nyálkahártya hidratációjában, sőt, használatuk a mindennapi orrhigiénia részét képezheti.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








