Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) hétfőn közölte, hogy maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is.
A BMW konszern az idei év első félévében stagnáló eladási adatokról számolt be, a cég honlapján szerdán közzétett jelentés szerint. Az elektromos járművek értékesítése növekedést mutatott, de ez nem érte el a tavalyi év ütemét. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk az eladások alakulását márkák és régiók szerint.
A BMW konszern eladásai stagnáltak az első félévben a vállalat honlapján szerdán közzétett jelentés szerint. Az elektromos modellek értékesítése ugyan közel egynegyedével növekedett, de ez még mindig jelentősen elmarad a tavalyi éves növekedési ütemtől.
Az év első hat hónapjában a német autóipari konszern 1,213 millió autót értékesített, ami 0,1 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezen belül a BMW márka jól teljesített, 1,096 millió autót adtak el, ami 2,3 százalékos növekedés. A MINI és a Rolls-Royce eladásai viszont visszaestek: a MINI 18,7 százalékkal kevesebb, 114 ezer autót, míg a Rolls-Royce 11,4 százalékkal kevesebb, 2819 autót értékesített.
A második negyedévben az eladások 1,3 százalékkal csökkentek a tavalyi év azonos időszakához képest, összesen 618 ezer autót adtak el. A BMW márka eladásai 2,2 százalékkal növekedtek, 565 ezer autóra. A MINI eladásai 27,6 százalékkal csökkentek, 52 ezer autóra, míg a Rolls-Royce 16,0 százalékkal kevesebb, 1294 autót adott el.
Az elektromos modellek eladásai jelentősen növekedtek: az év első felében 24,6 százalékkal, 190 ezer autóra. Ez azonban elmarad a tavalyi éves növekedéstől, amikor közel háromnegyedével nőtt az elektromos autók értékesítése. A növekedési ütem lassulása a második negyedév adataiban is megmutatkozott: a 108 ezres eladás 22,2 százalékos növekedést jelentett a tavalyi második negyedévhez képest.
Az eladások lassulása földrajzi régiók szerint is észrevehető: Európában az év első felében 2,6 százalékkal több, 460 ezer autót értékesítettek, de a második negyedévben 0,1 százalékkal kevesebbet, 232 ezer autót adtak el. Németországban az első félévben 3,3 százalékkal csökkentek az eladások, 130 ezer autóra, míg a második negyedévben 11,5 százalékkal, 68 ezer autóra csökkentek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ázsiában az első félévben 3,6 százalékkal kevesebb, 493 ezer autót adtak el, a második negyedévben pedig 4,3 százalékkal kevesebbet, 249 ezer autót. Kínában az első félévben 4,2 százalékkal csökkentek az eladások, 376 ezer autóra, a második negyedévben pedig 4,7 százalékkal, 188 ezer autóra csökkentek.
Amerikában viszont növekedtek az eladások: az év első felében 2,1 százalékkal, 229 ezer autóra, a második negyedévben pedig 3,0 százalékkal, 121 ezer autóra. Az Egyesült Államokban az első félévben 1,5 százalékkal, 188 ezer autóra, a második negyedévben pedig 1,7 százalékkal, 97 ezer autóra nőtt az eladások száma.
Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának tagja, kiemelte, hogy a kihívásokkal teli piaci környezetben a BMW márka vonzó termékportfóliójának köszönhetően növelni tudta eladásait az első félévben. „Az év első hat hónapjában sikerült kétszámjegyű növekedést elérnünk a tisztán elektromos meghajtású járművekkel és a felső prémium szegmens modelljeivel” – mutatott rá.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








