Műszaki hiba miatt félpályás zár és jelzőőrös forgalomirányítás lassítja a közlekedést a 11-es főút szentendrei szakaszán,
Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár a Facebookon írt arról, miképp lennének elkerülhetőek ezek a balesetek. De a főpolgármester is reagált: mint írta, Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát.
A szombat éjjeli gázolásos baleset kapcsán, mely során a villamosmegállóban vesztette életét egy 23 éves nő elhunyt, Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár a Facebookon írt arról, miképp lennének elkerülhetőek ezek a balesetek.
Egy korábbi amerikai jelentés kimutatta, hogy a városi sebességtúllépés a halálos balesetek 80 százalékáért felelt New Yorkban, de ahol volt kamerás mérés, ott 72 százalékkal kevesebb alkalommal történt sebességtúllépés. A kamerák által elkapott gyorshajtóknak pedig több, mint a fele egy alkalom után többször nem kap bírságot - tehát a kamerák visszatartó ereje igazolt.
Bár nem tudjuk még biztosan, de erősen úgy látszik a sajtóhírekből, hogy a gyorshajtás komoly szerepet játszott a körúton a villamosra várakozás közben halálra gázolt lány esetében is a hétvégén. Látható, hogy a kamerák a sebességtúllépés ellen kiválóan működő eszközök. Ezügyben a városainkban jócskán van teendő, hisz azt a kész technológiát, amit a gyorsforgalmi utakon és az országos főúthálózaton ma már alkalmazunk (automatizált rendőrségi kamerás sebességmérés), a városainkban nem. Ideje lenne egy ilyen programot elindítani Magyarországon.
Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát
"A balesetek súlyosságának elsődleges tényezője a sebesség, minden jel szerint ennek volt szerepe a vasárnap hajnalban történt tragédiában is. A gyorshajtás megelőzésére és szankcionálására is alkalmas az éjjel-nappal működő sebességmérő kamerarendszer kiépítése a városon belül, ebben az elsődleges feladat a rendőrségé, de van teendője a fővárosi közútkezelőnek is, közöttük az együttműködést felgyorsítjuk" - írja Karácsony Gergely friss Facebook posztjában.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








