Újabb közel 200 darab közterületi, nyitott hulladékgyűjtő edényre szerelnek fedelet a Budapesti Közművek szakemberei.
Lényeges változások jöhetnek az autóvásárlásoknál: több díjat eltörölnének, vagy mérsékelnének. Arról nincs információ, mikortól lépnének életbe az adómódosítások, de a javaslatot több minisztérium is támogatja.
A közterhek radikális átalakítására készül a kormány - tudta meg a HVG. A lap birtokába került pénzügyminisztériumi előterjesztés az autóvásárláshoz, - behozatalhoz és a cégautókhoz kötődő adózási szabályokat módosítaná annak érdekében, hogy olcsóbb és könnyebb legyen autót vásárolni. A javaslat környezetvédelmi megfontolások alapján is újraszabná az adózást.
A javaslat, amely "Az állampolgárokat sújtó, a gépjárművek tulajdonjogának megszerzésével és fenntartásával kapcsolatos terhek radikális csökkentéséről" címet viseli több ponton is jelentősen belenyúl az autókkal összefüggő közterhek rendszerébe. A hvg.hu értékelése szerint a javaslat meglehetősen részletesen kidolgozott és több érintett intézmény, valamint maga a Miniszterelnökség is támogatja. A csomag főbb elemei:
- megszűnne az eredetiségvizsgálat díja,
- és többféle illeték, díj (forgalmi engedély, törzskönyv, rendszámtábla, regisztrációs matrica),
- kevesebb hivatali intéznivaló lenne a vásárlás során,
- egyszerűbb lesz kocsit behozni,
- egyszerűsödnek az öröklés szabályai,
- környezetvédelmi szempontok alapján alakítanák át a regisztrációs adót (bevezetnék az EURO6-os kategóriát),
- a legfiatalabb autók esetében a felére csökkenne, a nagy többségnél enyhén mérséklődne a gépjárműadó,
- a cégautóadó átalakulna, több esetben emelkedne.
Az átalakítás fő vesztese a dízelautó lesz: az elavult változatok behozatalát a regisztrációs adó átalakításával fékezné a Pénzügyminisztérium. A hvg.hu úgy fogalmaz, hogy a célt "az importáláshoz kötődő terhek adekvát módosításával, valamint a dízel fogyasztási költségben meglévő előnyének hosszabb távú csökkentésével érnék el." (Utóbbival kapcsolatban akár a dízel üzemanyag adóterheinek emelésére is lehetne spekulálni, de ennél több nem derül ki.) Jó hír az elektromos és hibrid meghajtású autót vásárolni szándékozóknak, hogy ezeket a gépjárműveket továbbra sem terhelné regisztrációs adó, cégautóadó, gépjárműadó és vagyonszerzési illeték.
Az adómérséklések a javaslat szerint 19 milliárd forintos tehercsökkentést jelentenek az autósoknak, ám a szigorító lépések ezt költségvetési szempontból teljesen ellensúlyozzák. Az idősebb cégautók, illetve az öreg importautók közterhei ugyanis emelkednének. Ugyanakkor a "javaslatcsomag egyetlen már magyarországi forgalomba lévő személygépkocsi esetében sem emeli a közterheket, vagyis a gépjárműadó nem emelkedik senkinek" - idézi a tervezetet a hvg.hu. Az autóhoz jutás költsége átlagosan 30 ezer forinttal, külföldről behozott autó esetében 51 ezer forinttal lesz kisebb.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
- Fokozták a biztonságot a Balatonnál
- Fortyog a légkör: furcsa strandidő lesz hétvégén
- Szemeket a csillagos égre, gyönyörű és igen ritka égi jelenség következik
- Dárdai csapata nyerte a budapesti döntőt
- Férfi vízilabda BL - Nem sikerült győzelemmel búcsúztatni Varga Zsoltot
- Navracsics Tibor: fontos a demokrácia iránti elkötelezettség kiépítése a fiatalokban
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


