Jelentősen csökkennek szerdától az üzemanyagok nagykereskedelmi árai.
Mivel hazánkban nem lehet megfogni a dízel üzemanyagok pancsolásával foglakozó szervezett bűnözést a kormány szerint, ezért az üzemanyagok jelölésére lehet szükség. Ennek költségeit pedig az autósokkal fizettetnék meg - írj a Napi.hu.
Még 2012 decemberében döntött a parlament először arról, hogy az adócsalások elkerülése érdekében Magyarországon jelölni kell a forgalomba hozott üzemanyagokat. Habár a bevezetésre fél évet kaptak a forgalmazók, viszont a részletek nem lettek kidolgozva, így előbb 2014 júliusára, majd pedig 2015 júliusára tolták el a határidőt.
Ez a szabályozás egyébként nemcsak az üzemanyagokat drágítja majd, de az EU-s szabályokkal is ellentétes. Habár a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerint az üzemanyagok festése adópolitikai célokat szolgálna (mivel gyakoriak az illegálisan forgalmazott olajokkal kapcsolatos visszaélések, melyek jelentős kárt okoznak a költségvetésnek), az elmúlt öt évből ugyanakkor az NFM csak két nagyobb ügyet tud felmutatni: mindkettőben vélhetően szervezett bűnözői (maffia)tevékenységről van szó. Ez alátámaszthatja az olajos szakma azon véleményét, hogy nem jellemző az adócsalás és a pancsolás a hazai piacokon.
Iparági becslések szerint az üzemanyagok literenkénti jelölési költsége 3-4 forint lehet - tehát ennyivel nőhet a vélt csalásokkal nem érintett benzin, valamint a vélt csalásokkal érintett gázolaj ára is. Ezzel szemben az NFM szerint az autósok 0,9-1,1 forintos forintos literenkénti drágulással számolhatnak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







