A tartalomgyártás nem csupán hóbort, hanem egyre inkább hivatás – derült ki a Portfolio GEN Z Fest konferenciáján május 9-én.

A mexikói elnök azt kéri a Google-től, ne nevezze át a Mexikói-öblöt. Donald Trump az Egyesült Államokban Amerikai-öbölre változtatná a térség nevét a Google Maps felületén.
A mexikói elnök, Claudia Sheinbaum levélben fordult a Google-hoz, kérve a Mexikói-öböl átnevezésével kapcsolatos döntésük felülvizsgálatát. Az átnevezés Donald Trump amerikai elnök rendeletéhez kapcsolódik, ami az Egyesült Államokban Amerikai-öbölre változtatná a térség nevét a Google Maps felületén - írja a BBC.
Sheinbaum elnök azzal érvel, hogy az Egyesült Államoknak nincs jogi alapja a névváltoztatásra. Az ENSZ tengerjogi egyezménye szerint ugyanis az országok szuverenitása csak 12 tengeri mérföldig terjed a partvonaltól. "A névváltoztatás csak az Amerikai Egyesült Államok partvonalától számított 12 tengeri mérföldnek felelne meg" - nyilatkozta Sheinbaum.
A Google egyelőre nem reagált a BBC megkeresésére, de egy korábbi közleményükben kifejtették álláspontjukat: "Régóta bevett gyakorlatunk, hogy a névváltozásokat akkor alkalmazzuk, amikor azok hivatalos kormányzati forrásokban frissülnek". A vállalat hozzátette, hogy ha a hivatalos nevek országonként eltérnek, a Maps felhasználói a helyi hivatalos elnevezést látják majd.
Sheinbaum bírálta a Google döntését, hangsúlyozva, hogy a cégnek nem kellene egy ország kérésére megváltoztatnia "egy nemzetközi tenger" nevét. Az elnök ironikusan megjegyezte, hogy Mexikó akár további átnevezési kérésekkel is előállhatna. "Mellesleg azt is fogjuk kérni, hogy Mexikó-Amerika szerepeljen a térképen" - mondta tréfásan Sheinbaum, utalva egy korábbi kijelentésére, miszerint fontolóra vennék Észak-Amerika átnevezését "América Mexicana"-ra az országban. A mexikói elnök korábban is határozottan reagált Trump rendeletére: "Számunkra ez továbbra is a Mexikói-öböl, és az egész világ számára továbbra is a Mexikói-öböl".
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


