Több személy, köztük egy család több tagja is rosszullétről számolt be, miután fogyasztottak egy 1 kilogrammos Haribo Happy Cola F!ZZ csomagból.

A tej és tejtermékek ára hónapról hónapra nő, amit a vásárlók már érezhetnek. A nyers tej felvásárlási ára októberben 17 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet, a trappista sajt pedig egyetlen hónap alatt 6 százalékkal drágult. Eközben a tejtermékek fogyasztása némileg emelkedett, de az árnövekedés folytatódhat, amit az exportárak rekordmagassága is jelez.
Az elmúlt hónapokban tovább emelkedtek a tej és a tejtermékek felvásárlási és fogyasztói árai, amelyek már a mindennapi vásárlások során is jól érzékelhetők. Októberben a nyers tej felvásárlási ára kilogrammonként 182,86 forint volt, ami nemcsak a szeptemberi értéknél 5,6 százalékkal magasabb, hanem a tavaly októberit is 17 százalékkal meghaladta. Az árak emelkedése a tejtermékek esetében is jelentős: például a trappista sajt egyetlen hónap alatt 6 százalékkal drágult, és az őszi hónapokban további áremelkedés is várható.
Az árak növekedésének hátterében több tényező áll. A hazai felvásárlási árak augusztustól kezdve egyre meredekebben emelkednek, miközben az exportárak is rekordszintre értek, kilogrammonként 226,6 forintra nőve. Ez az összeg nemcsak a belföldi áraknál 24 százalékkal magasabb, hanem az egy évvel korábbi exportárat is 30 százalékkal meghaladja. Bár az exportált tej mennyisége az októberi adatok szerint 8 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, az idei év első tíz hónapjában még mindig 5 százalékos növekedést mutatott - írja a vg.hu.
Az Európai Unió tejpiaci trendjei is hasonló irányba mutatnak. Az EU27 felvásárlási átlagára az év eleji stabilitás után júliustól kezdve nőtt, és októberre már 13 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. Az azonnali (spot) tejárak esetében ugyan az emelkedés üteme októberben megtorpant, de még így is jelentős, a teljes tej spotára 26, a fölözött tejé pedig 12 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor.
A tejtermékek hazai feldolgozóktól származó belföldi értékesítése szintén növekedett, különösen a friss tej, az UHT-tej, a natúr joghurt és a trappista sajt esetében. Ugyanakkor a 2022-es adatokhoz viszonyítva még mindig elmaradás tapasztalható több termékkategóriában. Az Agrárközgazdasági Intézet adatai szerint a feldolgozói átadási árak az összes terméknél magasabbak, mint egy évvel ezelőtt, a legjelentősebb drágulás a vaj esetében történt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A fogyasztói árak az őszi hónapokban további emelkedést mutattak. Októberben a trappista sajt ára például 6, a tejfölé 5 százalékkal nőtt az előző hónaphoz képest. A gyümölcsjoghurt az egyetlen kivétel, amelynek ára csökkent, minden más tejtermék ára meghaladta az egy évvel korábbi szintet. Bár a 2023. januári csúcsárakhoz képest még mindig alacsonyabbak az árak, az áremelkedés hatása egyre inkább érezhető a háztartások költségvetésében.
A tejtermékek iránti kereslet azonban – az áremelkedések ellenére – nem csökkent jelentősen. A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elemzése szerint bizonyos termékek fogyasztása nőtt, ami a tejpiaci árak hosszú távú stabilizálódásához is hozzájárulhat. Az ágazat szereplői azonban továbbra is komoly kihívásokkal néznek szembe a költségek növekedése és az uniós árverseny miatt.

Itt a bejelentés: népszerű bor tűnik el a magyar boltok polcairól, itt senki ne keresse többé ezeket
Légli Ottó bejelentette: 2025-től nem találkozhatunk többé a borászata palackjaival a hipermarketekben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Több mint 1000 drogériai és háztartási termék ára csökkent a SPAR-ban – intézd el a teljes bevásárlást egy helyen! (x)
Most még egyszerűbbé vált a bevásárlás: az INTERSPAR hipermarketekben több mint 1000 drogériai és háztartási termék ára csökkent.
-
Mobilalkalmazásból, 10 perc alatt, teljesen online igényelhető a Munkáshitel elsőként a Gránit Banknál (x)
A Gránit Banknál egyedülálló módon május 26-tól már mobilalkalmazásból is, teljesen online, 10 perc alatt igényelhető a Munkáshitel a banknál már számlával rendelkező ügyfelek számára. Új számlanyitás esetén akár 90.000 forintot is jóváír az igénylők számláján a pénzintézet.


