Ha a dohánytermék-kiskereskedő 1 éven belül harmadik alkalommal szolgál ki fiatalkorút, a hatóság engedélyét is visszavonja.
Ezekre a termékekre vadásznak a magyarok most a diszkontokban: a spórolás már-már "nemzeti sport"
A magas árak a kereslet csökkenését eredményezik, ami a magyarországi élelmiszerpiacon is kézzelfogható – mondta Fórián Zoltán, az Erste Agrár Kompetencia Központ vezető agrárszakértője az InfoRádióban. A szakember emlékeztetett, hogy nem is olyan régen még kedvező fordulatról beszélhettünk az élelmiszer-kereslet kapcsán. Akkor még emelkedtek a fizetőképes keresletek és a tudatosság, nagyon kedvező pályán voltunk, és ebbe „tenyereltek bele” az inflációs időszakok a szakértő szerint.
Jelenleg a magyar társadalomban sokan nem azt az élelmiszert veszik meg, amit szeretnének, hanem azt, amire pénzük van. A minőségi élelmiszer-fogyasztásában több évet elveszítettek a magyar fogyasztók a magas inflációs időszakok miatt. "Ezek hatása olyan, mintha képletesen a feje tetejére állítanánk az élelmiszer-piramist, amiből potyogni kezdenek a magas hozzáadott értékű termékek" - mondta el Fórián Zoltán.
Az agrárszakértő szerint eddig is szerették a magyar vásárlók a kedvezményeket, most aztán igazi divatja van az élelmiszer-piaci akcióknak, vagyis a kereskedelmi márkák felé fordultunk, és még inkább a legolcsóbb árukat keressük. Mindez nyilván összefüggésben áll a fizetőképességgel, és csak akkor várható ebben fordulat, ha tartósan visszatérünk majd a reáljövedelmek emelkedési időszakába – mondta Fórián Zoltán. Az akciók struktúrája pedig nagyon nagy befolyással van arra, hogy milyen – egészséges – élelmiszereket fogyaszt a magyar lakosság. Leszögezte, a vásárlóknak az a fajta tudatossága, amit korábban a pénztárcájuk megengedett, mára háttérbe szorult, a minőséggel szemben az ár került az első helyre, ismét „nemzeti sport” lett az akcióvadászat.
A jövedelem növekedésével a lakosság először a nagyberuházásait – lakásfelújítás, autó például – kezdi el pótolni, és csak valahol a sor végén áll az, hogy egyre több és jobb minőségű élelmiszerre fordítja a kiadásait
- magyarázza a szakértő, aki szerint a "visszatérés" nem egy rövid távú jelenség, évekbe is telhet. Ilyen szempontból tehát éveket veszített el a magyar fogyasztó, de van remény.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Nincs is annál jobb, mint erdei fülesbaglyokat figyelni
- Megjelent a teljes rendőrségi jegyzőkönyv Magyar Péter és Varga Judit veszekedéséről
- Sok a panasz az Aldi dupla kasszás megoldására
- Bődületes számú nevező a London Marathonon
- Megérte a vállalkozásoknak visszatérni a tisztességes verseny útjára
- Ennyi bejelentés érkezett tavaly káros internetes tartalomról