21 °C Budapest
Dairy Discount in Grocery Store

Ezekre a termékekre vadásznak a magyarok most a diszkontokban: a spórolás már-már "nemzeti sport"

2024. április 9. 08:58

A magas árak a kereslet csökkenését eredményezik, ami a magyarországi élelmiszerpiacon is kézzelfogható – mondta Fórián Zoltán, az Erste Agrár Kompetencia Központ vezető agrárszakértője az InfoRádióban. A szakember emlékeztetett, hogy nem is olyan régen még kedvező fordulatról beszélhettünk az élelmiszer-kereslet kapcsán. Akkor még emelkedtek a fizetőképes keresletek és a tudatosság, nagyon kedvező pályán voltunk, és ebbe „tenyereltek bele” az inflációs időszakok a szakértő szerint.

Jelenleg a magyar társadalomban sokan nem azt az élelmiszert veszik meg, amit szeretnének, hanem azt, amire pénzük van. A minőségi élelmiszer-fogyasztásában több évet elveszítettek a magyar fogyasztók a magas inflációs időszakok miatt. "Ezek hatása olyan, mintha képletesen a feje tetejére állítanánk az élelmiszer-piramist, amiből potyogni kezdenek a magas hozzáadott értékű termékek" - mondta el Fórián Zoltán.

Az agrárszakértő szerint eddig is szerették a magyar vásárlók a kedvezményeket, most aztán igazi divatja van az élelmiszer-piaci akcióknak, vagyis a kereskedelmi márkák felé fordultunk, és még inkább a legolcsóbb árukat keressük. Mindez nyilván összefüggésben áll a fizetőképességgel, és csak akkor várható ebben fordulat, ha tartósan visszatérünk majd a reáljövedelmek emelkedési időszakába – mondta Fórián Zoltán. Az akciók struktúrája pedig nagyon nagy befolyással van arra, hogy milyen – egészséges – élelmiszereket fogyaszt a magyar lakosság. Leszögezte, a vásárlóknak az a fajta tudatossága, amit korábban a pénztárcájuk megengedett, mára háttérbe szorult, a minőséggel szemben az ár került az első helyre, ismét „nemzeti sport” lett az akcióvadászat.

A jövedelem növekedésével a lakosság először a nagyberuházásait – lakásfelújítás, autó például – kezdi el pótolni, és csak valahol a sor végén áll az, hogy egyre több és jobb minőségű élelmiszerre fordítja a kiadásait

- magyarázza a szakértő, aki szerint a "visszatérés" nem egy rövid távú jelenség, évekbe is telhet. Ilyen szempontból tehát éveket veszített el a magyar fogyasztó, de van remény.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Tini unokájával közösen ad ki könyvet a 77 éves, Pulitzer-emlékdíjas fotóművész (x)

Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.

Ezen a szőnyegen jógázva már semmi sem választ el a természettől (x)

Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

NAPTÁR
Tovább
2024. július 27. szombat
Olga, Liliána
30. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem