Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
Horroráron mérik idén a cukrászdák a mákos, diós beglit: még így sem éri meg otthon bajlódni vele?
3000 forintról indul idén a minőségi bejglik ára és akár 4500-5000 forint is lehet. Nagynak tűnhet ez a szórás az árszabásban, de a szakértő szerint már a bejgli áránál is megjelenik az a tényező, hogy ki mennyiért kapja a szolgáltatójától az energiát. Bár idén is lehetnek jóval olcsóbb ipari termékek a boltok polcain, általában a minőségük is lényegesen silányabb, a többségük valójában csak „bejglire hasonlító” termék – mondta el a Magyar Cukrász Ipartestület szakmai elnöke, Erdélyi Balázs.
A szakértő arról is beszélt a VG-nek, hogy az alapanyagárak is a duplájukra emelkedtek. "A jelentősen megnövekedett költségek miatt sajnos a többségnek drasztikusabban kell idén emelni az árakon, ha továbbra is minőségi termékeket és hagyományos technológiával készített bejgliket szeretnének kínálni a vendégeknek" – hangsúlyozta.
Nem feltétlenül megoldás az otthoni sütés sem, hiszen például a diós bejgli tölteléknek valót körülbelül 20 százalékkal drágábban lehet most megvenni, mint tavaly. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint, míg 2021 októberében 4860 forint volt egy kiló tisztított dió átlagára, addig egy évvel később már 5750 forintot kértek érte.
Tovább drágítja a sütést, hogy mind a tésztához, mind a töltelékhez szükség van vajra vagy margarinra, ezek ára pedig majdhogynem a duplájára nőtt egy év alatt.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








