11 °C Budapest

A vásárlók 15-20 százalékkal többet költenek, ha nem készpénzzel fizetnek

MTI
2021. január 16. 17:35

Az idei évtől az online kasszát működtető cégek kötelesek biztosítani az ügyfelek számára az elektronikus fizetés lehetőségét és annak folyamatos rendelkezésre állását. A szabályozás általi fejlesztések előrelépést jelenthetnek a vállalkozások számára - közölte a Pénzügyminisztérium (PM) szombaton.

A közlemény szerint a világban jelenleg zajló folyamatok és a koronavírus járvány miatti elektronikus fizetés iránti igény növekedése elvárássá tette a biztonságos és érintésmentes fizetési megoldásokat. Hozzátették, hogy a vásárlók keresik azokat az üzleteket, ahol nem csak készpénzzel fizethetnek, hanem bankkártyával, vagy akár mobiltelefonjuk segítségével is.

Idén januártól minden online pénztárgépet használó vállalkozónak kötelező az elektronikus fizetési lehetőséget biztosítása. A törvényi előírásoknak való megfelelésnek több módja is választható, 

a cégeknek csaknem fél év állt rendelkezésükre, hogy felkészüljenek a változásokra - jelezték.

A tárca szerint a szabályozás azonban nem csak kötelezettséget ró az online kasszát használó kereskedőkre, hanem lehetőséget is kínál számukra a fejlődésre, növeli a versenyképességüket. A fejlesztések által széleskörűbben elérhetővé válnak a XXI. századi fizetési módok.

A versenyképesség növelése mellett a cégek profitálhatnak is az elektronikus fizetési lehetőség biztosításával: iparági tapasztalatok szerint a vásárlók 15-20 százalékkal többet költenek, ha nem készpénzzel terveznek fizetni, mert nem korlátozza őket a náluk lévő készpénz mennyisége - áll a PM közleményében.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem