Könnyen lehet, hogy hamarosan nem csak a 30 fajta élelmiszer, hanem a háztartási- és más piperecikkek esetében is új árakat találhatunk a boltokban.
Mintegy 80,5 millió forint bevétele származott tavaly a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt.-nek (Sziget) a fesztiválkártyákon maradt összegekből - derül ki a társaság 2019-es pénzügyi beszámolójából. A fesztiválozók által a társaságnál hagyott feltöltések ugyan évről évre csökkennek - 2017-ben ezen a soron 261, 2018-ban több mint 104 millió forintot könyvelt el a Sziget -, de mivel ez ingyenpénz a cégnek, továbbra is tetemesnek mondható.
A Sziget által szervezett fesztiválokon (a legnagyobbak a Sziget, a VOLT és a Balaton Sound) a FestiPay nevű rendszer biztosítja a készpénzmentes, integrált fizetési lehetőséget. Ebben a társaságban a Szigetnek 31,5 százalékos a tulajdonrésze - írja a Világgazdaság. A rendezvénykártyákra és a csipes karszalagokra mobilapplikációval, online átutalással vagy a helyszínen, az úgynevezett top-up pontokon készpénzzel és bankkártyával lehet pénzt feltölteni.
Mivel a fesztiválokra kilátogatók az előzetesen befizetett összeget jellemzően nem költik el az utolsó forintig, a rendezvények végén a fel nem használt összegek bent ragadnak a FestiPay rendszerében. (A FestiPay csak technikai lebonyolító, az egyenleg nem az ő számlájukon marad.)
A társaság ugyanis megkülönbözteti a helyszíni és az online feltöltéseket a visszatérítés számításakor. Az előbbi esetben a maradványérték csak a helyszínen, a feltöltőpontokon váltható vissza, a fesztivál nyitvatartása alatt. Ez az eljárás olyan fogyasztói tudatosságot feltételez, amely nem feltétlenül várható el, pláne nem fesztiválkörülmények között.
Az online feltöltött egyenleg maradványértékét ma már minden esetben visszautalják a fesztivál zárása után, a megadott határidőn belül. A Sziget és a FestiPay tavalyi közleménye szerint 40 százalékra emelkedett a költésekben az érintéses bankkártyafizetés aránya, és emelkedett a FestiPay-kártyák online feltöltéseinek száma is, ugyanakkor a karszalagokon hagyott összegek drasztikusan csökkentek. A javuló trend valóban látszik, ám a tavalyi 80 milliós összeg azt igazolja, hogy a probléma továbbra sincs megoldva.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


