16 °C Budapest

Lehúzás? 80 millió forintnyi aprót húztak ki a fesztiválozók zsebéből ezek a rendezvények

2020. augusztus 14. 08:30

Mintegy 80,5 millió forint bevétele származott tavaly a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt.-nek (Sziget) a fesztiválkártyákon maradt összegekből - derül ki a társaság 2019-es pénzügyi beszámolójából. A fesztiválozók által a társaságnál hagyott feltöltések ugyan évről évre csökkennek - 2017-ben ezen a soron 261, 2018-ban több mint 104 millió forintot könyvelt el a Sziget -, de mivel ez ingyenpénz a cégnek, továbbra is tetemesnek mondható.

A Sziget által szervezett fesztiválokon (a legnagyobbak a Sziget, a VOLT és a Balaton Sound) a FestiPay nevű rendszer biztosítja a készpénzmentes, integrált fizetési lehetőséget. Ebben a társaságban a Szigetnek 31,5 százalékos a tulajdonrésze - írja a Világgazdaság. A rendezvénykártyákra és a csipes karszalagokra mobilapplikációval, online átutalással vagy a helyszínen, az úgynevezett top-up pontokon készpénzzel és bankkártyával lehet pénzt feltölteni.

Mivel a fesztiválokra kilátogatók az előzetesen befizetett összeget jellemzően nem költik el az utolsó forintig, a rendezvények végén a fel nem használt összegek bent ragadnak a FestiPay rendszerében. (A FestiPay csak technikai lebonyolító, az egyenleg nem az ő számlájukon marad.)

Ezeket a pénzeket pedig a Sziget csak részben fizeti vissza automatikusan.

A társaság ugyanis megkülönbözteti a helyszíni és az online feltöltéseket a visszatérítés számításakor. Az előbbi esetben a maradványérték csak a helyszínen, a feltöltőpontokon váltható vissza, a fesztivál nyitvatartása alatt. Ez az eljárás olyan fogyasztói tudatosságot feltételez, amely nem feltétlenül várható el, pláne nem fesztiválkörülmények között.

Az online feltöltött egyenleg maradványértékét ma már minden esetben visszautalják a fesztivál zárása után, a megadott határidőn belül. A Sziget és a FestiPay tavalyi közleménye szerint 40 százalékra emelkedett a költésekben az érintéses bankkártyafizetés aránya, és emelkedett a FestiPay-kártyák online feltöltéseinek száma is, ugyanakkor a karszalagokon hagyott összegek drasztikusan csökkentek. A javuló trend valóban látszik, ám a tavalyi 80 milliós összeg azt igazolja, hogy a probléma továbbra sincs megoldva.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 29. kedd
Péter
18. hét
Április 29.
A tánc világnapja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33