12 °C Budapest

Indulhat az egységes segélyhívó kiépítése

MTI
2013. február 26. 16:07

Miután a Közbeszerzési Döntőbizottság hétfőn megszüntette a vesztes Enterprise Communications Magyarország Kft. által kezdeményezett jogorvoslati eljárást, a nyertes M&S Informatikai Zrt. megkezdheti az egységes segélyhívó rendszer infokommunikációs alrendszerének kiépítését - közölte a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

A nyertes cég feladata lesz, hogy olyan európai színvonalú, komplex infokommunikációs rendszert építsen ki, amelynek eredményeképpen - más európai országokhoz hasonlóan - a segítségnyújtás folyamata egyszerűbbé válik és gyorsabb lesz - áll a közleményben.

A 112-es segélyhívószám már 1999 óta működik Magyarországon, ingyenesen hívható vezetékes vagy mobiltelefonról. Azonban a bevezetése óta "csak" egy háttér-infrastruktúra nélküli, telefonos szolgáltatás volt.

A tervezett új segélyhívó rendszer valós idejű adat- és hangkapcsolatot (telefon, eCall, SMS, MMS, internet stb.) biztosít majd a lakosság, a készenléti szervek érintett szereplői - az irányítók és a végrehajtók - között.

A közbeszerzési eljárás elhúzódása miatt a kormány még egy decemberi határozatában ez év március 31-ről, december 31-re módosította az egységes segélyhívó rendszer kiépítésének határidejét.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. május 13. csütörtök
Szervác, Imola
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 12. 21:06