11 °C Budapest

Magyar áruktól tömött polcok: júliustól jön a dömping!

Pénzcentrum
2009. május 11. 09:17

Júliustól lép életbe az úgynevezett önkéntes kereskedelmi kódex, miszerint az itthon is előállítható termékeknél a kereskedőknek törekedniük kell arra, hogy a jelenlegi 70 százalékos részesedés helyett legalább 80 százalékos legyen a hazaiak aránya.

Az áruházláncoknál már folyik a tételes árumustra, hogy felkészüljenek a szabály életbelépésére, ezért máris több hazai tejet és tejterméket rendelnek - mondta Kovács László, a Tej Terméktanács elnöke - amiben persze az egész Európát érintő szárazság is közrejátszik, mivel az emiatt dráguló takarmányozásra készülő gazdák már csökkentik a tejtermelést.

Más a helyzet a hústermékeknél. Ivicz Vilmos, a Vállalkozó Húsiparosok és Húskereskedők Szövetsége (Húscéh) elnöke elmondta, hogy a fogyasztás mintegy 60 százalékát tudják itthon előállítani, de a készítmények alapanyagának jó része is külföldről érkező hús.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint sok termelő és feldolgozó félreérti az etikai kódexben foglaltakat, az ugyanis annyit mond ki, hogy a bolti (polc)felületek hány százalékát kell magyar árukkal feltölteni, a forgalomról nem beszél. Magyarul, ha a tízből két polcon található külföldi termék hamarabb elfogy, mint a drágább magyar, a kereskedők valószínűleg azonnal újratöltik azt, így a vásárlónak nem muszáj magyar termékből vásárolnia.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem