A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Hiába csökkent Magyarországon egységesen 9 százalékra a társasági adó, Szlovákia mégis egyre vonzóbb a a magyar online kiskereskedők számára, kiköltözési célponttá vált. Pedig ott a 21 százalékos adókulcs a jellemző. Az egyik legfontosabbnak ebben a helyi iparűzési adó (hipa) lehet: ezt Magyarországon a beszerzési értékkel csökkentett bevételre vetik ki, Szlovákiában viszont nem létezik - írja a G7. De nem csak a kedvezőbb adó- és gazdasági környezet a menekülésnek, a kiszámíthatóság is fontos szemponttá vált.
Tucatjával jöttek át hozzánk magyar kereskedők csak az elmúlt egy évben, mióta én a cégnél dolgozom – mondta lapunknak Richard Izsák, a Párkányban működő Mufis igazgatója. A cég már régóta kínál magyar vállalkozásoknak szlovákiai cégalapítást, könyvelést és üzemeltetést, de egy ideje külön szolgáltatási csomagot is összerakott, kimondottan a kiköltözést tervező magyar online kiskereskedőknek.
A kiskereskedelemre általánosságban a magas bevétel melletti kis árrés jellemző. A magyar alapítású online cégek, ahogy fejlődnek, előbb-utóbb nagy, milliárdos forgalmat érhetnek el. Emiatt az árbevételtől, vagyis a nem az adózás előtti üzleti eredménytől jelentősen függő adótételek miatt a vállalkozások komoly adóterheléssel néznek szembe. Hasonló a helyzet a magyar kiskeresekedelmi (külön)adóval, amely ugyan csak az évi 500 millió forintnál magasabb árbevételű kereskedőknél kezd érdekes lenni (e határ felett 0,15 százalékkal indul az első sáv), de 30 milliárd felett már 1 százalékra, 100 milliárd felett pedig 4,5 százalékra ugrik. Ez is egy olyan árbevételfüggő potenciális tétel, ami Szlovákiában nem létezik - írja a lap.
A cégek Szlovákiában a bevétellel szemben felmerülő működtetési költségeket is egyszerűbben és sokkal bővebb körűen tudják elszámolni, ez különösen a céges autó vásárlására, amortizációjára és használatára vonatkozik. Ez még a társasági adóalapot is alacsonyabb szintre nyomhatja, mint Magyarországon. A Mufis szerint pedig a magyar vállalkozóknak van jó néhány „puha” motivációja is. Ilyen lehet, hogy Szlovákiában nem változtatják a jogszabályokat olyan sűrűn és olyan hektikusan, mint Magyarországon, azaz stabilabb, kiszámíthatóbb a jogi és gazdasági környezet. Amennyiben változás lesz, arra jóval nagyobb felkészülési időket hagynak, mint nálunk.
A kiköltözést adminisztratív okok miatt csak úgy érdemes meglépni, ha a magyar céget teljes egészében szlovákra váltják. Amennyiben ugyanis a magyar vállalkozásnak itt marad akár csak a saját raktára vagy telephelye, esetleg még részben a vállalat is az alkalmazottakkal, akkor nem kerül ki a cég a magyar adójogszabályok alól, a kétlakiság pedig egyáltalán nem éri meg - írják. A szlovák rendszerre csak a magyar cég bezárásával és egy új szlovák cég nyitásával érdemes átváltani, és az érintettek pont ezt csinálják.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








