Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) megbírságolt egy borsodi esküvőiruha-szalont, amelynek tulajdonosa több adózási szabályát is felrúgva szolgálta ki ügyfeleit - közölte a NAV Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Adó- és Vámigazgatósága kedden. Mint írták, a szalont működtető egyéni vállalkozó papíron szüneteltette tevékenységét, pénztárgépet nem használt, kölcsönözhető ruhákat nem szerzett be, közösségi oldalakon mégis népszerűsítette üzletét.
A közlemény szerint az adóhatóság próbavásárlásánál beigazolódott, hogy a vállalkozó tényleg nem hagyott fel a kölcsönzéssel, emellett a fizetés után bizonylatot sem adott, ezért 150 ezer forint mulasztási bírságot kellett fizetnie. Önellenőrzés keretében még bevallott 412 ezer 975 forint személyi jövedelemadót és 37 ezer 70 forint szociális hozzájárulási adót is, amit az önellenőrzési pótlékkal együtt be is fizetett - közölték.
A hatóság a közleményében figyelmeztetőleg azt írta: "nem érdemes tehát a kockázatot vállalni, hiszen egy NAV-ellenőrzésnél a kötelezően kiszabott bírság összege sosem elhanyagolható tétel, melynek befizetése után a korábban nyereségnek tűnő bevétel könnyen válhat többszörös veszteséggé".
Sokat drágultak az esküvők
Ahogy arról a Pénzcentrum beszámolt, 2019-hez képest konkrétan megduplázódtak a költségek, amit 5 éve 4 millió forintból ki lehetett hozni, az 2024-ben már inkább 8-10 millió forint környékén áll meg. Pontosabban nem áll meg, hiszen évről-évre 10 százalékot kúsznak fel az árak, sőt a korai előfoglalások miatt már a 2025-ös árakat is tudjuk: nem fognak örülni a jövőre házasodó párok:
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








