Egy 27 éves techvállalkozó mesterséges intelligenciát használ személyes pénzügyei kezelésére, ami segített neki jelentősen csökkenteni kiadásait.
A NAV január elejétől terjesztette ki a magánszemélyek, az adószám nélküli szervezetek és külföldi partnerek részére kiállított számlákra is az elektronikus adatszolgáltatási kötelezettséget. Az átállásra szánt türelmi idő holnap lejár, és a továbbiakban akár 500 ezer forintos büntetést is kockáztat az a vállalkozó, aki nem küldi be számláit az adóhatóságnak. A kötelezettség teljesítésének leghatékonyabb módja egy online számlázóprogram használata, amely automatikusan továbbítja a kiállított számlákat az adóhatóságnak, így elkerülve a lehetséges szankciókat.
Holnaptól, a türelmi időszak végével gyakorlatban is életbe lép az online adatszolgáltatási kötelezettség kiterjesztése: április 1-jétől már a magánszemélyek, az adószám nélküli szervezetek és külföldi partnerek részére kiállított számlák adatait is be kell küldeni a NAV Online számla rendszerébe. A rendelkezéssel a végéhez közeledik a tavaly ősszel indult folyamat, amely során egyre bővült az érintett számlák köre.
A továbbiakban is lesz lehetőség a hagyományos papíralapú számlatömbök használatára, azonban ezek adatait is fel kell vinni a NAV Online rendszerébe, ráadásul a számla kiállításától számítva, áfatartalomtól függően legfeljebb 4 nap áll rendelkezésre az elektronikus beküldéshez. A körülményeket figyelembe véve mára szinte megkerülhetetlenné vált egy online számlázóprogram használata, amely átveszi a vállalatvezetőktől ezt az adminisztrációs feladatot, és automatikusan továbbítja a számlák adatait az adóhatóságnak.
Számos számlázóprogram érhető el akár ingyenesen is a kisvállalkozások számára, és az alapfunkción - a számlakiállításon - túl egyéb szolgáltatásokkal is igyekeznek a mindennapos pénzforgalmi teendőket kiszolgálni. A Budapest Pénzügyi Asszisztens szinte egyedüliként a piacon a számlakiállításon és befogadáson kívül azok kiegyenlítésére is alkalmas. Budapest Bank ügyfélként a számlázó összeköthető az internetbankkal, így lehetőség nyílik arra, hogy egy rendszerben, online legyen kezelhető a bejövő számlák kifizetése, illetve a kimenő számlák kiegyenlítésének nyomon követése is. A szolgáltatás hamarosan a legtöbb hazai pénzintézet internetbankjával összekapcsolható lesz, így akár több százezer vállalkozó intézheti segítségével egyszerűen a hétköznapi pénzügyeit.
- mondja Szenttamási Norbert, a Budapest Pénzügyi Asszisztens pénzforgalmi és termékfejlesztési vezetője.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








