A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A vállalkozásoknak is érdemes lesz különösen tekintettel odafigyelni a NAV általt elkészített bevallásokra, hiszen a rendszer bizonyos jogosultságokat nem képes kezelni - írja a Népszava.
A személyi jövedelemadóhoz (szja) hasonlóan 2018-tól a NAV készíti el minden jövedékiadó-fizetésre kötelezett vállalkozó bevallását. Tállai András, a gazdasági tárca parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára tegnap arról számolt be, hogy a tavaly decemberi időszakra vonatkozó bevallás alapját képező adatokat az adóhatóság már meg is küldte az érintetteknek. A NAV az összes rendelkezésére álló adatról legkésőbb a bevallás benyújtási határideje előtt 10 nappal tájékoztatja a vállalkozót, akinek így elméletileg elég ideje van az észrevételezésre, illetve a bevallása esetleges kiegészítésére is.
Érdemes figyelni azonban az szja-nal, ahol idén ugyancsak megszűnik a munkáltatói kitöltés. Azoknak az adóalanyoknak ugyanis, kiknek több forrásból származik az adóköteles jövedelmük, célszerű, ha összevetik az egyes adatszolgáltatóktól származó adatokat.
A lap által megkérdezett Ruszin Zsolt, a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének alelnöke szerint főként a kisvállalkozók sok hibát követtek el az adóbevallásnál, ezért helyesli, hogy a jövőben a NAV készíti majd el a tervezetet.
A lap Angyal József, okleveles adószakértő véleményre hivatkozva azonban felhívja a figyelmet, hogy szja-nál a jelenlegi rendszerben, a NAV nem tudja figyelembe venni az élettársi kötelékben élők családi adókedvezményének megosztását, ezért jó, ha az adóalany alaposan felülvizsgálja és korrigálja a NAV által kiküldött tervezetet. Hasonló a helyzet akkor is, ha valaki egy esztendőből csak 10 hónapot dolgozott, a családi adókedvezményt viszont 12 hónapra kívánja igénybe venni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
További gond lehet a központilag kitöltött szja-bevallásokkal, hogy ezáltal csökkenhet az egyszázalékos felajánlásokról rendelkezések száma, mert az adóalanyok jó része úgy veszi, a formális jóváhagyáson kívül más dolga már nincs.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








