Továbbra is özönlenek a szlovák vásárlók a miskolci üzletekbe. Sok kereskedő igyekszik kihasználni az új vásárlóerőt -írja a boon.hu.
Az egyik belvárosi bevásárlóközpontban már nem újdonság, évek óta bevett és bevált szokás, hogy a kasszánál euróval is lehet fizetni. Ilyen népszerű azonban még sohasem volt a szolgáltatás, mint az utóbbi hónapokban.
"Nem csak szlovákok veszik igénybe - bár a legtöbben ők vannak -, hanem a külföldön dolgozó magyarok és azok is, akiknek egy utazás után maradt némi eurójuk" - mondja el a bevásárlóközpont egyik neve mellőzését kérő dolgozója. "Ők euróval fizetnek, mi forintban adunk vissza. Így olyan, mintha beváltották volna. Csak nekünk jobb az árfolyamunk, mint a pénzváltónak" - tájékoztat. Majd hozzáteszi azt is: a stabil euró-árfolyam óta körülbelül háromszorosára növekedett az euróval fizetők száma. A szlovákok sokkal többet költenek, mint a helyi lakosság, de a bevásárlóközpontban nem terveznek áremelést. Viccesen megjegyzik: már így is elég drágák.
A szomszédos pénzváltóban viszont nem tapasztalnak érdemi változást. "Az érdekes az, hogy a szlovákok sokszor öt eurókat váltanak be. Nem tudom, mit kezdenek olyan kevés pénzzel!" - húzza fel a vállát a pénzváltóban dolgozó hölgy. "Egy hónapja volt az igazi dömping, ez azóta már lecsengőben van. Lehet, hogy most már inkább bankkártyával fizetnek" - találgat.
A Széchenyi utca butikjaiban kérdezősködve mindössze egyvalaki számol be arról, hogy a tavaszi ruhakollekciót már valamivel borsosabb áron kínálják a vevőknek, tekintve, hogy - mint mondják - a szlovákok úgyse nézik a pénzt. A többi boltban inkább kedvezményekkel csalogatják őket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak
- Remény csillant egy harminc éve húzódó konfliktus lezárására
- Nagy valószínűséggel vége Hanga Ádám szezonjának
- Trump-per: felgyújtotta magát egy ember a bíróság épületénél – videó
- Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert
- Jelentős esemény Nicole Kidman pályafutásában