A Lufthansa Csoport tavaly 131,3 millió utast szállított, ami 7 százalékos növekedés 2023-hoz viszonyítva.

Bizarr utazási trend terjed: ez lehet a sláger 2025-ben, de nem árt óvatosnak lenni, baj is lehet belőle
Az utazási iparágban egyre népszerűbbé válik egy új trend, a Mystery Travel, vagyis a titokzatos vagy rejtélyes utazás - tudósított a Huffpost. Mit jelent ez? A lényeg, hogy az utazó az utolsó pillanatig, vagy akár az érkezésig nem tudja pontosan, milyen helyre utazik, direkt olyan úti célt tűz ki maga elé, amiről nincsenek ismeretei. Szakértők szerint ez a fajta spontán kaland különösen vonzó lehet azoknak, akik nem szeretnek tervezni, és nyitottak az újdonságokra.
A titokzatos utazás lényege, hogy az utas átadja az irányítást egy utazási cégnek, amely a megadott preferenciák és költségvetés alapján megtervezi az egész utat. Gabby Beckford, a Packs Light utazási oldal alapítója szerint "Ez lényegében az utazás vakrandija." Külföldön már számos cég kínál ilyen szolgáltatást, mint például a Journee, a Magical Mystery Tours vagy a Pack Up + Go. Katy Nastro, a Going utazási alkalmazás szakértője elmondta, hogy ezek a cégek a pandémia előtt jelentek meg, de a járvány után váltak igazán népszerűvé.
A titokzatos utazások egyik fő előnye, hogy időt takarít meg az utazóknak. Nastro szerint ez a fajta utazás leveszi a tervezés terhét az utazó válláról. Esther Susag utazási blogger hozzátette: "Tökéletes azoknak, akik szeretik a spontán kalandokat, és az elfoglalt embereknek, akik nem akarnak időt szánni a tervezésre."
A titokzatos utazások azonban nem mindenki számára ideálisak. Nastro figyelmezte, hogy a rejtélyes utazások könnyebbsége éppen az, hogy a tervezéssel nem kell bajlódni, így azonban az utasszervezőn múlik milyen lesz az út. Az utazók általában csak egy héttel az indulás előtt kapnak némi információt, például időjárás-előrejelzést és javasolt csomagolási listát. Ezért annak, aki valójában szereti kontrollálni a tervezési folyamatot, vagy speciális igényei vannak, kihívást jelenthet így utazni.
Beckford szerint a titokzatos utazások népszerűsége nőhet a jövőben, különösen a fiatalabb generációk körében, de valószínűleg nem válik általános normává. "A legtöbben nagyon tudatosan akarják eltölteni a szabadságukat" - mondta. A szakértő hangsúlyozta, hogy egy ilyen utazás sikere nagyban függ az utas hozzáállásától is: "A titokzatos utazás elméletben szórakoztató, de az igazi varázsát a gondolkodásmódod adja."
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Lakáskampány 2025: ezekre a vagyontárgyakra ne felejtsd el kiterjeszteni a biztosításod
A melléképületeket, a hőszivattyút és a nagyobb üvegfelüteteket is érdemes fedezeti körbe vonni - hívta fel a figyelmet az Allianz Hungária.
-
Dürer Park: Exkluzív lakások a Városliget szomszédságában (x)
A Dürer Park a Városliget és a zuglói villanegyed határán épül, ötvözve a történelmi örökséget a modern építészeti megoldásokkal és a fenntarthatósággal.
-
MVM Edison: Hogyan segítheti egy nagyvállalat a B2B startupokat? (x)
Az első nagy ügyfél megszerzése kulcsfontosságú a startupok számára.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


