A világ újautó-eladásainak 2,5 százalékos növekedésére és az európaiak 5,9 százalékos visszaesésére számít 2010-ben a Crédit Agricole Corporate and Investment Bank (CA-CIB). Az autógyárak finanszírozásában nagy szerepet játszó bank negyedéves elemzéséből az is kiderül, hogy Amerikában rendkívül alacsony szintről indul a növekedés, Európában pedig 2011-ben is csak 3,4 százalékos lesz a növekedés, így az európai gyártók nehéz helyzetben maradnak.
A világ teljes személyautó-értékesítése a tavalyi 10 százalékos csökkenés után idén 2,5 százalékos növekedésbe fordulhat, ám ez sovány vigasz a gyártóknak, hiszen a 2007-es csúcsévtől az idei eladások még mindig több mint 10 százalékkal elmaradnak. Az autóértékesítésben vezető szerepet játszó régiók közül az elmúlt két évben legnagyobbat bukó Egyesült Államokban idén már 10,3 százalékos növekedés valószínűsíthető az eladásokban, ám ez nem kárpótolja a gyártókat: a 2007-es értékesítésnél ezzel együtt is 28 százalékkal kevesebb autót tudnak eladni az év egészében.
Európában 5,9 százalékos visszaesés várható, a kifutó kormányzati vásárlásösztönző programok miatt ugyanis több nagy országban két számjegyű visszaeséssel kell számolni. Ezen belül Németországban 24, Franciaországban és Olaszországban pedig 12-12 százalékkal kevesebb autót adnak el idén, mint tavaly. Az európai piac szempontjából meghatározó további két országban - ez az öt ország szívja fel az Európában eladott személygépkocsik 70 százalékát - Nagy-Britanniában stagnálásra, Spanyolországban pedig 12 százalékos növekedésre számítanak a Crédit Agricole elemzői. A kormányzati programok tavaly mintegy 2 millió autó eladásával stimulálták az európai piacot, de a 27 tagország és az EFTA területén idén még így is 14,5 százalékkal kevesebb személygépkocsi talál gazdára, mint 2007-ben. Amíg három évvel ezelőtt az európai értékesítés hajszál híján elérte a 16 millió darabot, addig idén 13,6 millió autó értékesítése várható.
Márpedig Európának egyáltalán nem mindegy, hogy mennyire kelendők az itt gyártott személygépkocsik, hiszen az ágazat az Európában foglalkoztatottak 6 százaléknak ad munkát, s közvetve vagy közvetlenül 12 millió családnak a megélhetésében játszik fontos szerepet, a gyártóktól és szerelőktől a benzinkutasokon át a biztosítókig és a finanszírozó bankokig - hívja fel a figyelmet Christophe Boulanger, a CA-CIB iparági elemzője. - Nem véletlen, hogy a kormányok nem sajnálták a pénzt az ágazat életben tartására: Németországban az állami támogatás egymillió autóval, Franciaországban 600 ezerrel, Nagy-Britanniában pedig 400 ezerrel dobta meg az eladásokat.
Az elemzés négy további nagy felvevőpiacra tér ki részletesen. A kínai újautó-értékesítés 2007-ben 53 százalékkal növekedve utolérte a 13,6 milliós európait, de a legkisebb járműkategóriára tavaly adott adókedvezmény mértéke idén csökkent, így a piac ebben az évben szerényebb mértékben, 6 százalékkal bővülhet. Indiában a tavalyi 21 százalékos növekedést idén az értékesítés újabb 6,5 százalékos bővülése követheti, míg Oroszországban a tavalyi tragikus, 49 százalékos visszaesést csak részben kompenzálja az erre az évre várható dinamikus, 12,5 százalékos növekedés. Brazíliában az elmúlt három évben is töretlen maradt az új autók értékesítésének növekedése, igaz ehhez 3,6 milliárd dolláros adócsökkentéssel a kormányzat is hozzájárult. A tavalyi 6,7 százalékot itt 5 százalékos bővüléssel fejeli meg a piac ebben az esztendőben. A gyűjtőnevén BRIC-zónaként emlegetett négy ország keresletének növekedéséből az európai gyártók közül a Volkswagen és a Fiat profitálhat a legtöbbet: előbbi gépjárműveinek 36, utóbbi pedig 27 százalékát értékesíti a BRIC országaiban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








